Türkiye'de atanamayan öğretmen adayları açısından eğitim istihdam ilişkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: KÜBRA DİNÇ

Danışman: Haluk Yergin

Özet:

Atanamayan öğretmen adayları bakımından eğitim istihdam ilişkisinin incelendiği çalışma Türkiye'de eğitim sistemi ve kadrolaşma bağlamında değerlendirilmiştir. Norm kadro uygulaması ile kırsal ve kent merkezindeki öğretmen dağılımının dengelii hale getirilmesi amaçlanmıştır. Fakat öğretmen açığı olmayan illere özür durumu ataması ile gelen öğretmenler vr 4+4+4 sistemine geçilmesi ile binlerce sınıf öğretmeni norm kadro fazlası öğretmen durumuna düşmüştür. MEB; bazı dönemler il emrini kaldırma, öğrenim durumu özür atamalarını yapmama, belli şartları taşıyan öğretmenler için il içi alan değişikliği yapma, eş durumu ataması yapılamayan sınıf öğretmenlerini belli branşlarda atama gibi geçici çözümler bulmuştur fakat norm kadro fazlası öğretmenler sorunu halen devam etmektedir.

Anahtar Sözcükler: İşsizlik, Öğretmen Atamaları, İstihdam, Öğretmen İstihdamı, Öğretmen Yetiştirme

Teachers can not be assigned work that examined the candidates in terms of employment relations education and training system in Turkey is evaluated in the context of staffing. Norm staff practice is aimed at balancing the distribution of teachers in rural and urban areas, with the help of teachers. He has found temporary solutions, such as removing the order for some years, not making appointments for the learning situation, not making the appointment of apology for the students, making the change in the field for the teachers who meet the certain conditions, assigning the teachers to the class, or assigning the teachers to the specific branches, but the problem is still more than normal.

Keywords: Unemployment, Teacher Assignments, Employment, Teacher Employment, Teachers Development