Dr. Öğr. Üyesi Betül Ekiz Kıran


Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

Metrikler

Yayın

49

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

63

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

108

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2016

2009 - 2016

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2002 - 2007

2002 - 2007

Lisans

Gazi Üniversitesi, Bilgisayar Yazılımı, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2017 - 2018

2017 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2016 - 2017

2016 - 2017

Araştırma Görevlisi Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Achievement Calibration of Pre-Service Elementary Teachers in a Chemistry Course

Kıran D., Gençer S., Ekiz Kıran B.

Europian Conference on Educational Research, Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Evaluation of a professional development program: STEM education and applications for chemistry teachers

Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S., Kutucu E. S.

The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1255-1262, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Kimya Öğretmenlerinin Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Etkinliklere Yönelik Görüşleri

Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Effectiveness of STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Content Knowledge

Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B.

European Conference On educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, ss.35-36, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Pre-service Chemistry Teachers’ Science-Technology-Engineering-Mathematics (STEM) Conceptions and Views on Implementation of STEM

Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S.

Educational Researches and Publications Associations(ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Pre-service Chemistry Teachers’ Beliefs about Effective Chemistry Teaching: A Longitudinal Case Study

BOZ Y., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B.

Educational Researches and Publications Associations (ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Preservice Chemistry Teachers'Views on STEM Activities

Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S., Kutucu E. S.

27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3441-3442, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Investigating the Effect of a STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Views on Engineering

Ekiz Kıran B., Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A.

27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3295-3296, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. How Should PCK for STEM be developed in Pre-service Teacher Education? Lessons Learned from an Elective STEM Course

Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B.

27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3346-3347, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. The re-design of a school experience course: A synthesis of PCK practices for professional development of pre-service chemistry teachers

Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Boz Y.

European Conference on Educational Research, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Expectations of PreService Secondary Science Teachers from Their Mentors in School Experiences

Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Soysal C., Boz Y.

European Conference on Educational Research, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Pre-service Chemistry Teachers’ Refections on Their Student Teaching Experiences

Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Boz Y.

26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2809-2810, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. The Views of Pre-service Chemistry Teachers on Developing and Using Content Representation (CoRe)

Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Boz Y.

26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2772-2773, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Bilgilerini Kullanarak Günlük Hayat Olaylarını Açıklama Düzeyleri

Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Kilinc S., Soysal C., BOZ Y.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye Etki Eden Faktörlere İlişkin Zihinsel Modelleri

Tüysüz M., Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Bektaş O.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

20. Providing Meaningful Experience to Pre-Service Teachers: Mentoring Enriched PCK Based Practicum Course.

Tarkın A., Demirdöğen B., Aydın S., Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akın F. N., et al.

86th NARST Annual International Conference, Puerto Rico, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, ss.72, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. How Do Pre-Service Chemistry Teachers Connect Solubility of Gases in Liquids to Daily Life Events?

Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Bektas O., Tarkın A., Kutucu E. S., Uzuntiryaki Kondakci E.

European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.1, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. Pre-Service Chemistry Teachers’ Instructional Designs of 5e Learning Cycle Model on Intermolecular Forces.

Kutucu E. S., Tüysüz M., Bektaş O., Ekiz Kıran B., Uzuntiryaki E., Tarkın A.

11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), Rome, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.512, (Özet Bildiri)

2012

2012

23. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Eğitimine Yönelik Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri

Tüysüz M., Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Aydın S., Demirdöğen B., et al.

10. Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongres, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.303, (Özet Bildiri)

2011

2011

25. Views On Teachıng Of Partıculate Nature Of Matter At Macroscopıc, Symbolıc And Mıcroscopıc Levels

Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Bektas O., Uzuntiryaki E.

European Science Education Research Association Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

26. Pre-Service Chemistry Teachers' Understandings of Electrolytic Cells

Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akkus H., BOZ Y.

European Science Education Research Association, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.51-54, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

28. Pre-service chemistry teachers' understanding of ionization and dissolution

Ekiz Kıran B., BEKTAŞ O., Tüysüz M., Uzuntiryaki E., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.447-451, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

29. Pre-service chemistry teachers' understanding of phase changes and dissolution at macroscopic, symbolic, and microscopic levels

Tüysüz M., Ekiz B., BEKTAŞ O., Uzuntiryaki E., Tarkin A., Kutucu E. S.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.452-455, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

30. Kimya Öğretmen Adaylarının Tuz Köprüsü ile ilgili Kavramları.

Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akkus H., BOZ Y.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

31. Kimya Öğretmen Adaylarının Galvanik Hücreler Konusuna İlişkin Öğrenciyi Anlama Bilgilerinin Değerlendirilmesi

Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., BOZ Y., Akkus H.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

2010

2010

32. Kimya Öğretmen Adaylarının Makroskopik, Sembolik Ve Mikroskobik Seviyeleri Kullanabilme Düzeyleri

Bektaş O., Tüysüz M., Ekiz Kıran B., Uzuntiryaki E.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

33. Kimya Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygılari

Kutucu E. S., Ekiz Kıran B.

19. Eğitim Bilimleri Kurultayi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

2009

2009

36. Kimya Öğretmen Adaylarının Gaz kavramlarıyla ilgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirme Düzeyleri

Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., BOZ Y.

18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

1. Pedagojik Alan Bilgisinin Kaynakları ve Geliştirilmesi

Ekiz Kıran B., Kutucu E. S.

TEORİDEN UYGULAMAYA PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ, Ulucinar Sagir, Ş., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.47-68, 2019

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2017

Aralık 2017

Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2017

Kasım 2017

Turkish Journal of Teacher Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2017

Temmuz 2017

Turkish Journal of Teacher Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2017

Nisan 2017

Turkish Journal of Teacher Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 36

h-indeksi (WOS): 2