DİJİTAL OYUN TABANLI ÖĞRENİM AKTİVİTESİNİN HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN CERRAHİ ALAN ENFEKSİYONLARINI ÖNLEME GİRİŞİMLERİNİ ÖĞRENMELERİNE VE MOTİVASYONLARINA ETKİSİ


Creative Commons License

Akaltun H., Güner Ş. İ.(Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2024 - 2025

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Destek Programı: BAP Araştırma Projesi
  • Başlama Tarihi: Eylül 2024
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2025

Proje Özeti

Cerrahi alan enfeksiyonları (CAE), ameliyat olan hastaların yaşadığı en yaygın sağlık hizmetiyle ilişkili enfeksiyonlardır. Geleceğin profesyonel hemşirelerini yetiştirmek için yenilikçi ve üretken teknoloji odaklı öğretim yöntemleri hem akademik hem de uygulama ortamlarında etkin bir öğrenme aracı olarak kullanılabilmektedir. Bu araştırma dijital oyun tabanlı öğrenim (DOTÖ) aktivitesinin hemşirelik öğrencilerinin CAE önleme girişimlerini öğrenmelerine ve motivasyonlarına etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Ön test - son test uygulamalı randomize kontrollü deneysel bir çalışma olarak yürütülen araştırmanın örneklemini bir üniversitenin hemşirelik bölümünde 4. sınıfta okuyan öğrencilerden dahil edilme kriterlerine uyan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 75 (Kontrol=25, Teorik=25, DOTÖ=25) öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri Tanıtıcı Özellikler Soru Formu, CAE Bilgi Testi ve Öğretim Materyali Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) ile toplandı. Veriler SPSS 25 programı ile analiz edildi. Öğrencilerin gruplarına göre CAE bilgi testi son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu (p<0.05), teorik eğitim grubu ve DOTÖ grubundaki öğrencilerin CAE bilgi testi son test puanlarının, kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek olduğu, DOTÖ grubu öğrencilerin CAE bilgi testi son test puanlarının, teorik eğitim grubu öğrencilerine göre daha yüksek olduğu görüldü. Öğrencilerin gruplarına göre ÖMMÖ puanları değerlendirildiğinde, DOTÖ grubunun ÖMMÖ puanlarının, teorik eğitim grubuna ve kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu görüldü(p<0.05). Sonuç olarak DOTÖ aktivitesinin öğrencilerin CAE önleme girişimlerini öğrenmede etkili bir yöntem olduğu, ayrıca öğrencilerin motivasyonlarını artırdığı belirlendi.