Sosyal Medya Bağımlılığı


Kaplan E., Salmankurt B.

in: Teknoloji Bağımlılığı ve Mücadele, Burcu DEMİR GÖKMEN, Editor, Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Ankara, pp.105-112, 2022

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Other Book
  • Publication Date: 2022
  • Publisher: Akademisyen Yayınevi Kitabevi
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.105-112
  • Editors: Burcu DEMİR GÖKMEN, Editor

Abstract

Sosyal medya aracılığıyla bireyler duygu, düşünce, resim, fotoğraf ve müzik gibi içeriklerini başkalarıyla paylaşabilmekte veya başkalarının hesaplarını takip ederek etkileşime geçebilmektedir. Böylece karşılıklı etkileşim, sosyal medyanın dünyada hızla yayılmasına neden olmaktadır. Son verilere göre Türkiye, sosyal medya kullanımında dünyanın en aktif ilk beş ülkesi arasında yer almaktadır. Türkiye, sosyal medya kullanımında Avrupa’da ikinci, Ortadoğu’da ise birinci sırada yer alıyor. 2020 yılı son verilerine göre Türkiye’de 54 milyon kişi sosyal medya kullanıcısıdır. Sosyal medyayı 2019 yılında en çok kullanan yaş grubunun 25-34 yaş grubu olduğu dikkat çekmektedir. Türkiye’de internet kullanıcılarının internette 7,5 saat, sosyal medya ve televizyon başında ise 3 saat vakit geçirdiği belirtilmektedir (1,2). 2017 yılı itibariyle, dünya çapında 2,78 milyar aktif sosyal medya kullanıcısıolduğu tahmin edilmektedir ve günlük sosyal medya kullanımı bir önceki yıla göre daha yüksek bir orana çıkmaktadır. 2022 itibariyle, dünya genelinde internet kullanıcılarının günlük ortalama sosyal medya kullanımı, bir önceki yıl 145 dakika iken, günde 147 dakikaya ulaşmıştır (3).