Covid-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Dersini Uzaktan Eğitim Yaklaşımıyla Alan Öğrenci Görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ramazan TÜREL

Danışman: Nasip Demirkuş

Özet:

Özet: Bu çalışma, Covid-19 pandemisi nedeniyle okullarda eğitim ve öğretim faaliyetlerine  ara verilmesi ve bu faaliyetlerin kesintisiz devam etmesi için gerçekleştirilen uzaktan eğitim yaklaşımıyla ders alan öğrenci görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmada, uzaktan eğitim süreciyle ilgili uzman görüşü alınıp hazırlanan anket çalışması ve yapılandırılmış mülakat soruları kullanılacaktır.

2. Tezin Amacı ve Hedefleri

 21. yüzyılda teknolojinin hızla gelişmesi eğitim ve öğretimde faaliyetlerinde alternatif yöntemlerin kullanılmasına da imkanlar sağlamaktadır. Bu imkanların en önemli sanal dijital ortamlarda eğitim ve öğretimin faaliyetlerinin gerçekleştirilmesidir. Teknolojinin eğitim üzerindeki bu önemli etkisini,  Covid-19 pandemisi sürecinde görmek mümkündür. Covid-19 salgının hızla küresel bir nitelik kazanmasıyla uzaktan eğitim yaklaşımına geçişi sağlamıştır. Ülkemizde de eğitim ve öğretim faaliyetlerinin devamlılığını sağlamak için uzaktan eğitim yaklaşımına geçilmiştir. Ülkemizde bazı eğitim kurumlarının halihazırda bu yaklaşımı kullanmasının yanında uzaktan eğitim yaklaşımıyla ilk kez tanışan öğrenciler için bir deneyim oluşturmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve Türkiye Radyo Televizyon Kurumu Eğitim Bilişim Ağı Televizyon (TRT EBA TV) kanalları aracılığıyla uzaktan eğitim gerçekleştirilmiştir. Pandeminin ani gelişmesi,  önceden hazırlanmış bir müfredatın olmaması ve gerekli alt yapı eksiklikleri uzaktan eğitim faaliyetlerinin zaman zaman aksamasına neden olmuştur. 

   Çalışmamız öğrencilerin uzaktan eğitim yaklaşımına yönelik görüşlerinin alınması, bu görüşler çerçevesinde uzaktan eğitim yaklaşımının olumlu yönleri ve sınırlılıklarını belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Çalışma sonucunda ortaya çıkacak eksiklikleri ve bu eksikliklerin giderilmesi daha verimli bir uzaktan eğitim faaliyetinin gerçekleşmesine olanak sağlayacaktır. Uzaktan eğitim yaklaşımı,  ileriki yıllarda eğitim ve öğretim faaliyetlerinin önemli bir parçası haline gelecektir.



3. Özgün Değer

   Literatür taraması yapıldığında uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersini alan öğrenci görüşleri konusunda yeterli çalışmaların olmadığı görülmüştür. Yapılan taramada fen bilimleri dersi için öğretmen görüşlerine yer verilmiş ve öğrenci görüşleri eksik kalmıştır. Bu çalışma, uzaktan eğitim yaklaşımıyla tanışan öğrencilerin görüşlerinin alınmasına yönelik olmasıyla beraber, bunun sonucunda uzaktan eğitimin olumlu yönlerinin ortaya çıkarılması ve uzakta eğitimde yaşanan sorunların çözülmesi için önemli değer kazanmaktadır.