Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler 8
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 36

Achievement Calibration of Pre-Service Elementary Teachers in a Chemistry Course

Europian Conference on Educational Research, Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

Evaluation of a professional development program: STEM education and applications for chemistry teachers

The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1255-1262, (Tam Metin Bildiri)

Kimya Öğretmenlerinin Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Etkinliklere Yönelik Görüşleri

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

Effectiveness of STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Content Knowledge

European Conference On educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, ss.35-36, (Özet Bildiri)

Pre-service Chemistry Teachers’ Science-Technology-Engineering-Mathematics (STEM) Conceptions and Views on Implementation of STEM

Educational Researches and Publications Associations(ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

Pre-service Chemistry Teachers’ Beliefs about Effective Chemistry Teaching: A Longitudinal Case Study

Educational Researches and Publications Associations (ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

Preservice Chemistry Teachers'Views on STEM Activities

27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3441-3442, (Özet Bildiri)

Investigating the Effect of a STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Views on Engineering

27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3295-3296, (Özet Bildiri)

How Should PCK for STEM be developed in Pre-service Teacher Education? Lessons Learned from an Elective STEM Course

27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3346-3347, (Özet Bildiri)

Expectations of PreService Secondary Science Teachers from Their Mentors in School Experiences

European Conference on Educational Research, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

Pre-service Chemistry Teachers’ Refections on Their Student Teaching Experiences

26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2809-2810, (Özet Bildiri)

The Views of Pre-service Chemistry Teachers on Developing and Using Content Representation (CoRe)

26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2772-2773, (Özet Bildiri)

Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Bilgilerini Kullanarak Günlük Hayat Olaylarını Açıklama Düzeyleri

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye Etki Eden Faktörlere İlişkin Zihinsel Modelleri

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

Providing Meaningful Experience to Pre-Service Teachers: Mentoring Enriched PCK Based Practicum Course.

86th NARST Annual International Conference, Puerto Rico, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, ss.72, (Özet Bildiri)

Pre-Service Chemistry Teachers’ Instructional Designs of 5e Learning Cycle Model on Intermolecular Forces.

11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), Rome, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.512, (Özet Bildiri)

Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Eğitimine Yönelik Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri

10. Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongres, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.303, (Özet Bildiri)

Pre-Service Chemistry Teachers' Understandings of Electrolytic Cells

European Science Education Research Association, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.51-54, (Tam Metin Bildiri)

Pre-service chemistry teachers' understanding of ionization and dissolution

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.447-451, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Pre-service chemistry teachers' understanding of phase changes and dissolution at macroscopic, symbolic, and microscopic levels

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.452-455, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kimya Öğretmen Adaylarının Tuz Köprüsü ile ilgili Kavramları.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Kimya Öğretmen Adaylarının Galvanik Hücreler Konusuna İlişkin Öğrenciyi Anlama Bilgilerinin Değerlendirilmesi

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

Kimya Öğretmen Adaylarının Makroskopik, Sembolik Ve Mikroskobik Seviyeleri Kullanabilme Düzeyleri

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

Kimya Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygılari

19. Eğitim Bilimleri Kurultayi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar 1

Pedagojik Alan Bilgisinin Kaynakları ve Geliştirilmesi

TEORİDEN UYGULAMAYA PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ, Ulucinar Sagir, Ş., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.47-68, 2019
Metrikler

Yayın

49

Atıf (WoS)

63

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

105

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları