PANDEMİ DÖNEMİNDE KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞ VE UYGULAMALARINDA MEYDANA GELEN DEĞİŞİMLER


İzci F.

IV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON ECONOMICS, POLITICS AND ADMINISTRATIONIV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON ECONOMICS, POLITICS AND ADMINISTRATION, Diyarbakır, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2021, ss.259-269

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Diyarbakır
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.259-269
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kamu yönetiminin varlık sebebi, vatandaşın temel ihtiyacı olan kamusal hizmetlerin zamanında etkin ve rasyonel bir biçimde sunulmasıdır. Kamu hizmetlerinde süreklilik esas olmasına rağmen bazen devletlerin de gücünü aşan olağanüstü durumlardan dolayı bu kamu hizmetlerinin sürekliliği sekteye uğrayabilmektedir. Kamusal hizmetlerin niteliği, sunum şekli ve sunumda kullanılan argümanlar değişebilmektedir. Son iki yıl içerisinde dünyanın karşı karşıya kalmış olduğu pandemi gerçeği kamusal hizmet anlayış ve uygulamaları ile ilgili radikal değişim ve dönüşümleri zorunlu kılmıştır. Pek çok Kamusal hizmet e-devlet üzerinde verilmeye başlanmış, çalışma yeri ve alışkanlıkları için yeni alternatifler geliştirilmiş ve sosyal devlet olgusu daha fazla ön plana çıkmıştır. Covid-19 süreci ile toplumlumuzun gelenek ve görenekleri açısından insan ilişkilerinde ortaya çıkan fiziki durumlardan dolayı, hastalıkta bulaştırıcı en önemli faktör insan olduğu için bu alanda alınan önlemlerin çoğunda insani ilişkilerin kapsamı ve sınırlarında kısıtlama ve yasaklamaya gidilmiştir. Bu durum, kamu yönetiminin en önemli nesnesi olan insana yönelik hizmet ve uygulamaları da değiştirmiştir. Bu çalışmanın amacı, pandemi süreci ile birlikte kamu hizmetlerinde meydana gelen çeşitlilik ve değişimlerin, kamu hizmeti sunum anlayış ve yöntemlerine yansımasını analiz etmektir. Mevcut uygulamaların olumlu ve olumsuz sonuçlarını ortaya çıkararak, bir takım öneriler sunmaktır