IV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON ECONOMICS, POLITICS AND ADMINISTRATIONIV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON ECONOMICS, POLITICS AND ADMINISTRATION, Diyarbakır, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2021, ss.259-269
Kamu yönetiminin varlık sebebi, vatandaşın temel ihtiyacı olan kamusal hizmetlerin zamanında etkin ve
rasyonel bir biçimde sunulmasıdır. Kamu hizmetlerinde süreklilik esas olmasına rağmen bazen devletlerin de
gücünü aşan olağanüstü durumlardan dolayı bu kamu hizmetlerinin sürekliliği sekteye uğrayabilmektedir.
Kamusal hizmetlerin niteliği, sunum şekli ve sunumda kullanılan argümanlar değişebilmektedir. Son iki yıl
içerisinde dünyanın karşı karşıya kalmış olduğu pandemi gerçeği kamusal hizmet anlayış ve uygulamaları ile
ilgili radikal değişim ve dönüşümleri zorunlu kılmıştır. Pek çok Kamusal hizmet e-devlet üzerinde verilmeye
başlanmış, çalışma yeri ve alışkanlıkları için yeni alternatifler geliştirilmiş ve sosyal devlet olgusu daha fazla ön
plana çıkmıştır. Covid-19 süreci ile toplumlumuzun gelenek ve görenekleri açısından insan ilişkilerinde ortaya
çıkan fiziki durumlardan dolayı, hastalıkta bulaştırıcı en önemli faktör insan olduğu için bu alanda alınan
önlemlerin çoğunda insani ilişkilerin kapsamı ve sınırlarında kısıtlama ve yasaklamaya gidilmiştir. Bu durum,
kamu yönetiminin en önemli nesnesi olan insana yönelik hizmet ve uygulamaları da değiştirmiştir. Bu
çalışmanın amacı, pandemi süreci ile birlikte kamu hizmetlerinde meydana gelen çeşitlilik ve değişimlerin, kamu
hizmeti sunum anlayış ve yöntemlerine yansımasını analiz etmektir. Mevcut uygulamaların olumlu ve olumsuz
sonuçlarını ortaya çıkararak, bir takım öneriler sunmaktır