5. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Van, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2021, ss.197-198
Bu çalışmanın amacı, Doğu Anadolu Bölgesi’nin önemli turizm destinasyonlarından biri olan Van
ilini ziyaret eden İranlı turistlerin algıladıkları destinasyon imajlarının turist memnuniyeti ve
tekrar ziyaret etme niyetleri üzerine olan olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaç
doğrultusunda, çalışmada veri toplama yöntemlerinden yüz yüze anket tekniği uygulanarak,
veriler istatistik paket programı (SPSS 20) ile analiz edilmiştir. Araştırmada destinasyon imajı,
turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyetleri arasındaki etkileşimi belirlemek için basit ve
çoklu regresyon testleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda İranlı turistlerin algıladıkları
destinasyon imajının turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olduğu
görülmüştür. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre destinasyon imajının alt boyutlarından
olan fiyat ve alışveriş boyutu ile hizmet ve güvenlik boyutlarının turist memnuniyeti üzerinde
etkisi olduğu fakat tarihi ve kültürel değerler boyutu, doğal güzellikler boyutu ve sosyal aktiviteler
boyutunun turist memnuniyeti üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Aynı zamanda destinasyon
imajının alt boyutlarından olan fiyat ve alışveriş boyutu ile hizmet ve güvenlik boyutlarının tekrar
ziyaret etme niyeti üzerinde etkisinin olduğu görülürken, tarihi ve kültürel değerler, doğal
güzellikler ve sosyal aktiviteler boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olmadığı
görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Destinasyon, İmaj, Turist, Memnuniyet, Tekrar Ziyaret Etme Niyeti
The aim of this study is to determine the positive and negative impacts of perceived destination
image on satisfaction and revisit intention of Iranian tourists visiting Van province, one of the
most important tourist attractions in the Eastern Anatolia Region. In order to collect data, faceto-face interviews were conducted and the data were analysed using statistical software SPSS
(SPSS 20). In this study, simple and multiple regression analyses were used to demonstrate the
relationship between destination image, tourist satisfaction and revisit intention. These analyses
performed show that the perceived destination image of Iranian tourists has an effect on tourist
satisfaction and revisit intention. According to the results of multiple regression analysis, it was
observed that the subdimensions of prices and shopping and service and security of destination
image have an effect on tourist satisfaction, whereas no effect was detected on the subdimensions of historical and cultural values, natural beauties and social activities. Moreover,
it was noted that the subdimensions of price and shopping and service and security of
destination image have an effect on the revisit intention, while the historical and cultural values,
natural beauties and social activities have no effect on the revisit intention of tourists.
Keywords: Destination, Image, Tourist, Satisfaction, Revisit Intention