14TH INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL, HUMANITIES, ADMINISTRATIVE, AND EDUCATIONAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2024, ss.82-85
Halk eğitim merkezleri; eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak, bireylerin mesleki ve kişisel gelişimine katkıda bulunmak gibi amaçlar doğrultusunda faaliyet gösteren yaygın eğitim merkezleridir. Bu çalışmanın amacı, halk eğitim merkezlerinde verilen eğitimlere ilişkin olarak kursiyerlerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu maksimum çeşitlilik yöntemiyle belirlenen katılımcılardan oluşmaktadır. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırmaya göre, halk eğitim merkezleri tarafından düzenlenen eğitimlere katılan kursiyerlerin genel olarak eğitimlerden, eğitimlerin içeriğinden, eğitmenlerden ve sunulan imkanlardan memnun kaldıkları belirlenmiştir. Ayrıca eğitimlerin interaktif yapısı, pratik uygulamaları, katılımcı odaklı yaklaşım, eğitimlerde kullanılan materyaller ve teknolojik araçlar bakımından da verilen eğitimler kursiyerler tarafından başarılı bulunmuştur. Düzenlenen eğitimlerin esnek programları ve çeşitliliği de katılımcılar tarafından olumlu olarak değerlendirilen bir başka durumdur. Eğitimlere katılanların büyük kısmı; aldıkları eğitimin hayatlarında olumlu bir etki yarattığını, edindikleri bilgileri günlük yaşamlarında kullanabildiklerini ifade etmişlerdir. Araştırmanın sonuçları çerçevesinde halk eğitim merkezinin düzenlediği kursların geniş bir katılımcı kitlesine hitap ettiği, katılımcıların beklentilerine cevap verdiği söylenebilir. Bulgular ve elde edilen sonuçlar neticesinde, halk eğitim merkezlerinin daha aktif olması, materyal zenginliğinin sağlanması ve geniş kitlelere yayılması önerilebilir. Halk eğitim merkezleri tarafından düzenlenen eğitimlere katılımı artırmak için yapılan eğitimlerin geniş kitlelere farklı yollarla duyurulması önerilebilir.
Public education centers are non-formal education institutions that operate with objectives such as ensuring equal opportunities in education and contributing to individuals' professional and personal development. The purpose of this study is to reveal the opinions of the trainees regarding the education provided in public education centers. This research is designed in line with the phenomenological pattern, one of the qualitative research designs. A semi-structured interview form developed by the researchers was used to collect the research data. The study group consists of participants selected through the maximum variation sampling method. The collected data were analyzed using the descriptive analysis method. According to this research, it was determined that the trainees participating in the trainings organized by public education centers were generally satisfied with the training, its content, the instructors, and the facilities provided. Additionally, the interactive structure of the trainings, practical applications, participant-centered approach, and the materials and technological tools used in the trainings were also found to be successful by the trainees. Another positive aspect evaluated by the participants was the flexible schedules and variety of the trainings. Most of the participants expressed that the education they received had a positive impact on their lives and that they were able to use the knowledge they gained in their daily lives. Based on the results of the research, it can be said that the courses organized by the public education centers appeal to a wide range of participants and meet their expectations. In light of the findings and conclusions, it can be suggested that public education centers should become more active, increase the diversity of materials, and reach a broader audience. In order to increase participation in trainings organized by public education centers, it may be suggested that the trainings be announced to large audiences in different ways