Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti


Creative Commons License

Erdemir N., Bakırcı H., Eyduran E.

Turkish Science Education, cilt.6, sa.3, ss.99-108, 2009 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: Turkish Science Education
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.99-108
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yükseköğretim Kurumlarında öğretim amaçlı teknoloji kullanımı son on yılda artmıştır, ancak eğitim ve öğretimde ilgili problemler hala gündemdedir. Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretimde interneti, bilgisayarı ve öğretim amaçlı teknolojiyi faklı değişkenlere göre kullanabilme ve hazırlayabilme beceri düzeyleri hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Çalışma iki eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik, fen bilgisi, sosyal bilgiler, okulöncesi, sınıf ve Türkçe öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 325 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Ölçek olarak, 29 maddelik Likert tipi Teknoloji Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.50 paket programı kullanılarak; ortalama, ANOVA ve Chi- Square istatistiği ile analiz edilmiştir. Öğretmen adayları, interneti ve bilgisayarı öğretim amaçlı kullanabilmede kendilerini yeterli hissetmezken, arama motorlarını kullanmada yeterli olduklarını, öğretim amaçlı basit materyalleri hazırlayabildiklerini, karmaşık ve çok amaçlı öğretim cihazlarını hazırlayamadıklarını belirtmişleridir. Öğretim amaçlı teknolojiyi kullanabilme özgüveninde, kadın öğretmen adayları erkek öğretmen adaylarından daha iyi seviyede oldukları sonucuna varılmıştır. Adaylara bilgisayar ve öğretim amaçlı teknoloji kullanmayı gerektiren bireysel araştırma ve proje ödevleri ile bu fark giderilebilir.