İngilizce Öğretmenlerine Göre İngilizce Öğretimini Zorlaştıran Faktörler


Demiroğlu S., Yeşil S.

14 th INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL, HUMANITIES, ADMINISTRATIVE, AND EDUCATIONAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2024, ss.86-89

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.86-89
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sadece iş dünyasında değil, akademik alanda ve günlük yaşamda da

yabancı dil bilmek büyük avantajlar sağlamaktadır. Ayrıca yabancı dil

öğrenmek, bireylerin zihinsel esnekliklerini artırarak bilişsel

gelişimlerine de katkı sağlamaktadır. Yukarıda da ifade edildiği gibi bu önemi nedeniyle, ilkokuldan üniversiteye kadar her öğretim

kademesinde bireylere İngilizce öğretilmektedir. Türkiye’de uzun yıllar İngilizce öğretilmesine ve bu konu üzerinde çok durulmasına rağmen, yeterli verim alınamamakta, İngilizce öğretiminde sorunlarla

karşılaşılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretimini

zorlaştıran faktörlere ilişkin olarak öğretmen görüşlerini belirlemektir.

Araştırmada nitel çalışma desenlerinden “durum çalışması” deseni

kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 öğretim

yılında farklı öğretim kademelerde görev yapan on İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılar, tesadüfî olmayan örnekleme

yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir.

Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme

formu ile toplanmıştır. Görüşme sorularının cevapları öğretmenlerden

yazılı olarak alınmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi tekniğinden

yararlanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılara göre İngilizce öğretiminde karşılaşılan öğrenci kaynaklı problemler arasında; öğrencilerin isteksizliği ve ön yargıları yer almaktadır. Katılımcılara göre İngilizce öğretiminde sistemden kaynaklı engeller arasında; mevcut kaynakların yetersiz olması, kaynakların işitsel ve görsel açısından yetersiz olması, haftalık ders saatinin yetersiz olması, öğrencilerin seveceği etkinliklerin az olması, sınıf mevcudunun yüksek olması, geleneksel oturma düzeninin kullanılması, LGS sınavının yazılı test biçiminde uygulanması gibi faktörler yer almaktadır. İngilizce öğretim programı yeniden gözden geçirilmesi, ünite sayısının azaltılması, ders kitaplarının yeniden tasarlanması, işitsel ve görsel ögelere daha fazla yer verilmesi, sınıf mevcutlarının azaltılması, iletişime dayalı etkileşimli sınavlara yer verilmesi önerilebilir.

Knowing a foreign language provides significant advantages not only

in the business world but also in academic fields and daily life.

Additionally, learning a foreign language enhances cognitive

development by increasing individuals' mental flexibility. As mentioned

above, due to this importance, English is taught at all educational

levels, from elementary school to university. Despite the long-term

focus on teaching English in Turkey and significant efforts in this area,

sufficient efficiency has not been achieved, and various issues are encountered in English education. The purpose of this research is to

determine teachers' perspectives on the factors that make English

teaching difficult. The study used the "case study" design, which is

one of the qualitative research methods. The study group consists of

ten English teachers working at different educational levels during the

2023-2024 academic year. Participants were selected through

purposive sampling, a non-random sampling method. The data were

collected using an interview form prepared by the researchers. The

responses to the interview questions were obtained in writing from the

teachers. The data were analyzed using content analysis. According to

the participants, student-related problems encountered in English

teaching include students' lack of motivation and prejudices. According

to the participants, system-related obstacles in English teaching

include inadequate resources, insufficient auditory and visual

materials, limited weekly class hours, a lack of activities that students

would enjoy, large class sizes, the use of traditional seating

arrangements, and the implementation of the LGS exam in a written

test format. It is suggested that the English curriculum be revised, the

number of units reduced, textbooks redesigned, more emphasis

placed on auditory and visual elements, class sizes reduced, and

communication-based interactive exams implemented.