2nd International Vocational Science Symposium(IVSS 2018), Antalya, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2018, ss.190, (Özet Bildiri)
Amaç: Öğretimde kalite ve etkinliğin artırılması, araştırma ve öğretim sırasında yaşanan zaman kayıpları, derse olan ilginin artırılması, içeriğin farklı  biçimlerde  sunulma  şekli,  esnek  bir  öğretim  ortamının  yaratılması  ve  değişen  bu  dijital  dünyaya  ayak  uydurabilme  gibi  yararlar  amaçlanmaktadır.   Yöntem:   Araştırmada   yer   alan   alt   problemlerin   çözümlenmesinde   betimsel   istatistik   yöntem   ve   tekniklerinden   yararlanılmıştır.  Gözlemlerden  elde  edilen  verilerin  analizinde  SPSS  22.00  programı  kullanılmıştır.  Veri  toplama  aracı  olarak  Flanders’in  Sınıf  Etkileşim  Analizi’ne  uygun  olarak  hazırlanan  gözlem  formu  kullanıldı.  Araştırmanın  örneklemini  Van  Yüzüncü  Yıl  Üniversitesi  bünyesindeki  meslek  yüksekokullarında  okuyan  birinci  ve  ikinci  sınıf  öğrencileri  oluşturmaktadır.  23  kız  ve  127  erkek  olmak  üzere  ,  toplam  150  bilgisayar  teknolojisi  ve  programlama  öğrencisi  oluşturmaktadır.  Çalışma  grubunun  belirlenmesinde  mümkün  olduğunca  çeşitli  derslerde  gözlem  yapılmasına  dikkat  edilmiştir.  Bu  amaçla  programlama  temelleri,  web  tasarımı,  ağ  temelleri,  internet  programlama  ve  veri  tabanı  derslerini  alan  öğrenciler  çalışma  grubunu  oluşturmuştur.  Çalışma  kapsamında  2017  -  2018  öğretim  yılında  24  farklı  sınıfta  2’şer  ders  saati  süresince  gözlem  yapılmıştır.  Gözlemde  bilgisayar  laboratuar  ortamıda  sınıf  olarak  kabul  edilmiştir.  Bilgisayarların,  mobil  telefonların,  projeksiyon  cihazlarının  derslerde  kullanılması  ve  öğrencilerin  verdikleri  derse  katılım,  dersi  anlama  tepkileri  ölçülmüştür.  Sonuç:  Bir  öğretim  elemanının  derslerin  işlenmesi  sırasında  en  çok  zorlandığı  kısım  dersin  daha  verimli  olarak  nasıl  anlatılacağıdır.  Günümüz  gençlerinin  ders  sıralarında  öğretmenleri  dinlerken  çok  sıkıldıkları,  çoğu  zaman  düz  anlatımı  dinlemedikleri  ve  ders  esnasında  daha  aktif  olmak  istedikleri  bilinen  bir  gerçektir. Doğal olarak öğretmenlerimizin bu düz anlatımı bir anda sonlandırıp tamamen teknoloji odaklı bir eğitim modeline geçmesi de kolay olmayacaktır.  Ancak  değişen  küresel  dünyada  kullandığımız  eğitim  metotlarında  şekillendirmemiz  gerçeği  su  götürmez  bir  gerçektir.  Ders  anlatımımızı  eğlenceli  bir  şekilde  dijital  araçlarla  şekillendirerek  öğrencilerin  azami  dikkat  sürelerini  dinledikleri  konuya  odaklandıracağı  düşünülmektedir.
Purpose: Increasing the quality and effectiveness in teaching, time lost during research and teaching, increased interest in the lesson, the way the contents are presented in different forms, the creation of a flexible teaching environment and the ability to adapt to this changing digital world.  Method:  Descriptive  statistical  methods  and  techniques  have  been  used  in  the  analysis  of  sub-problems  in  the  research.  SPSS  22.00  program  was  used  in  the  analysis  of  the  data  obtained  from  the  questionnaires.  As  a  data  collection  tool,  an  observation  form  prepared  in  accordance with Flanders' Class Interaction Analysis was used. The sample of the research is composed of first and second-year students who study  at  Vocational  Schools  of  Van  Yüzüncü  Yıl  University.A  total  of  150  computer  technology  and  programming  students,  23  girls  and  127  boys  Attention  has  been  paid  to  observing  the  various  classes  as  much  as  possible,  with  the  working  group  dentified.  To  this  end,  we  have  created  a  working  group  of  students  who  take  courses  in  programming  fundamentals,  web  design,  network  fundamentals,  internet  programming and database courses.Within the scope of the study, observation was made during the 2 hours of class in 24 different classes in 2017  -  2018  academic  year.  On  observation,  the  computer  laboratory  was  accepted  as  a  classroom  environment.  The  use  of  computers,  mobile  phones,  projection  devices  in  lessons  and  participation  in  the  lessons  given  by  the  students  have  been  measured.  Results:  The  most  challenging part of a teacher's teaching process is how to tell the lesson more efficiently. It is a well-known fact that today's young people are very bored while listening to teachers, often not listening to straight speech, and want to be more active during class. Naturally, it will not be easy for our teachers to end this straight narrative at one point and move to a fully technology-focused education model. But the fact that we shape it in the educational methods we use in the changing global world is indisputable fact. It is thought that students will be able to focus their attention on the topic they are listening to by using digital tools in a fun way.