Bu çalışmanın amacı, perakendecilikte drone ile ürün teslimatının tüketicilerin davranışsal niyetleri
üzerindeki etkisini incelemektir. Online anket ve deney yöntemi kullanılarak katılımcılardan toplanan
404 veri için istatistiksel analizler yapılmıştır. Tek örneklem t-testi sonuçlarına göre; drone ile ürün
teslimatı, tüketicilerin drone'ları alışveriş için kullanma davranışsal niyetleri üzerinde olumlu ve
anlamlı bir etkiye sahiptir. Bağımsız örneklemler t-testi sonuçlarına göre; erkek ve kadınlar arasında
ve tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre; X, Y ve Z jenerasyonları arasında tüketicilerin drone'ları
alışveriş için kullanma davranışsal niyetlerinde anlamlı bir farklılık yoktur. Basit doğrusal regresyon
analizi sonuçlarına göre; algılanan yenilikçilik, hızın göreceli avantajı, fonksiyonel motivasyon,
hedonik motivasyon, algılanan güven ve problem farkındalığı drone kullanmaya yönelik tutum
üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Ancak algılanan riskin drone kullanmaya yönelik
tutum üzerindeki olumsuz etkisi anlamlı değildir. Öte yandan drone kullanmaya yönelik tutumun
drone kullanma niyeti üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi bulunmaktadır. Bu çalışma, tüketicilerin
perakendecilikte drone ile ürün teslimat hizmetlerini kullanma konusundaki davranışsal niyetlerini
başarılı bir şekilde açıklamaktadır.
This study examines the effect of product delivery with drones on consumers' behavioural intentions
in retailing. Statistical analyzes were made for 404 data collected from the participants using the online
survey and experiment methods. According to the results of the one-sample t-test, product delivery
with a drone has a positive and significant effect on consumers' behavioural intentions to use drones
for shopping. According to the independent samples t-test, between males and females, and according
to the one-way analysis of variance; among X, Y, and Z generations, there is no significant difference
in consumers' behavioural intentions to use drones for shopping. According to the simple linear
regression analysis, perceived innovativeness, the relative advantage of speed, functionally
motivation, hedonic motivation, perceived trust, and problem awareness have a positive and
significant effect on the attitude towards drone use. However, the negative impact of perceived risk
on d rone u se i s n ot practical. On t he o ther h and, a ttitude t owards d rone u se h as a p ositive a nd
significant effect on the intention to use a drone. This study successfully explains consumers'
intentions to use product delivery services with a drone in retailing.