Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.8, sa.4, ss.1145-1152, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul döneminde öğrenim gören öğrencilerin empresyonizm sanat
akımına yönelik görüşlerini görsel okuryazarlık bağlamında incelemektir. Araştırma, amaç ve
yöntem açısından betimleyici bir yaklaşım izlenerek yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu,
526 öğrenci ile oluşturulmuştur. Veri toplama araçlarını belirlemek amacıyla Empresyonizm sanat
akımının üç dönemine ait birer manzara resmi, üç görsel sanatlar uzmanın görüşleri doğrultusunda
seçilmiştir. Veriler, içerik analizi ve tanımlayıcı istatistik teknikleri ile analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin Empresyonizm sanat akımının son dönemine ait eserlere
daha çok ilgi duydukları bulunmuştur. Öğrencilerin ilgi duydukları tabloları, daha çok eserin
konusunu temel alarak seçtikleri görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin Empresyonizm sanat akımının
son dönemine ait eserlerinin görsel okur ve görsel yazarlık unsurlarına yönelik açıklamalarının
daha fazla olduğu belirlenmiştir. Çalışmada, elde edilen sonuçlardan hareketle ilkokul
öğrencilerinin farklı sanat eserlerine yönelik görsel okuryazarlık çerçevesinde düşüncelerini ifade
edebileceği ortamların oluşturulması önerilmektedir.