in: PLATANUS PUBLISHING, , Editor, PLATANUS PUBLISHING, Ankara, pp.141-158, 2024
Sahnenin sınırları günümüzde de tartışmalı bir konudur. Açık biçimde sahne
ve seyir yeri kavramının değiştiği, hatta kalktığı düşünülebilir. Seyirci, sunumda
katılımcı olarak farklı şekilde eyleme tabi tutulur. Ancak bildiğimiz haliyle sahne
ve seyir yeri yaratıcılık sürecinde incelendiğinde, birçok malzemenin etkin kullanıldığı bilinir. Seyircinin salona alınma sürecinde, sahne mekânını keşfi ve arkasından gösteri için yerlerine oturmaları gelir. Seyirci üzerinde yaratacağı atmosfer önemlidir. Bu sürece kadar seyirci kendisine ayrılan bu mekâna uyum
sağlar. Mekânın donanımı alışagelmiş düzende, seyir yerinde genel bir donanım
vardır. Ancak perdenin açılmasıyla bu genellik ortadan kalkar. Perdenin varlığı
gösterin başlama habercisidir, perde sürecin zamanlayıcısı gibi işlev görür, haliyle tekstilin ön plana çıktığı görülür. Salona alındıktan sonra seyirciyi ilk ruh
haline entegre eder.