ÇEVRİMİÇİ VE YÜZ YÜZE ÖĞRENME: ARAŞTIRMA TOPLULUĞU ÇERÇEVESİ VE E- ÖĞRENME HAZIR BULUNUŞLUĞU TEMELİNDE ÖĞRENCİ TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ


Tat O., Keskin S.

TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.1

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Van
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dijital medyanın eğitim alanında kullanılması ile çevrimiçi ve harmanlanmış öğrenme kavramları ve bu kavramlara karşılık olan öğrenme ve öğretim sunum yöntemleri alanyazında yer bulmaya başlamıştır. Çevrimiçi, yüz yüze ve harmanlanmış öğrenme hem öğrenenlere hem de eğitmenlere farklı eğitim ihtiyaçları için çeşitli öğrenme fırsatları sunarak esneklik sağlamaktadır. Ancak, bu çeşitlilik içinde hangi öğretim sunum yönteminin öğrenciler tarafından daha fazla tercih edildiği, eğitim araştırmalarında merak uyandıran bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü öğrenci tercihleri, eğitim sürecinin kalitesini, öğrenci motivasyonunu ve başarıyı doğrudan etkilemektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerine uygun öğretim sunum yöntemini tercih etmeleri, onların öğrenme süreçlerine daha aktif katılımını sağlayabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının çevrimiçi, yüz yüze ve harmanlanmış öğretim sunum yöntemleri arasındaki tercihlerini araştırma topluluğu çerçevesi ve e-öğrenme hazır bulunuşluk kavramları üzerinden incelemektir. İlişkisel bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada Likert ölçeklere dayalı bir veri toplama süreci yürütmek yerine hem Likert hem de ikili karşılaştırmalara yönelik maddeler kullanılarak veri toplanacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturacaktır. Çalışmada araştırma topluluğu ve e-öğrenme hazır bulunuşluk verilerine dayalı olarak örtük sınıf analizi gerçekleştirilecek ve bu bağlama ilişkin katılımcıların örtük sınıfları belirlenecektir. Ardından cinsiyet, sınıf düzeyi ve örtük sınıfın covaryant olarak modellendiği log-lineer Bradley-Terry ikili karşılaştırma yöntemi ile bu üç öğretim sunum yöntemi eşleştirilmiş karşılaştırma analizine tabii tutulacaktır. Araştırma sonucunda öğrencilerin öğretim sunum yöntemi tercihleri e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşlukları ve araştırma topluluğu çerçevesi temelinde ayrıntılı bir şekilde ortaya konulacaktır. Bu çalışma, eğitimciler ve politika yapıcılar için öğretmen adaylarının tercihlerini anlamalarına yardımcı olacak bilgiler sunarak, gelecekteki öğrenme tasarımlarına ışık tutmayı hedeflemektedir. Öğretmen adaylarının tercihleri ve bu tercihlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi, eğitim kalitesini arttırma ve öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirme açısından önemli ipuçları sunması beklenmektedir.