3. BİLSEL INTERNATIONAL ASPENDOS SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2024, ss.179-186
Bu çalışmanın amacı kâr amacı gütmeyen kuruluşlarda sosyal medya paylaşımlarına güvenin empati üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’de yaşayanlara online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yaşayanlar oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi 255 kişiden meydana gelmektedir. Sosyal medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır. Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilen analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Kâr amacı gütmeyen kuruluşlarda sosyal medya paylaşımlarına güvenin empatiyi olumlu ve anlamlı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal medya paylaşımlarına güvenin sağlanması için, yapılan faaliyetlerin şeffaf bir şekilde insanlara aktarılması, güvenilir ve uygun sosyal medya nüfuzlularından faydalanılması, uzman kişilerin hayır kurumlarının faaliyetlerinin önemini vurgulayan paylaşımlar yapmasının olumlu sonuçlar vereceği düşünülmektedir.