The Mediating Role of Team Love in the Effect of Football Team Success on Fans' Behavioral Intentions


Creative Commons License

Çelik Z., Kabak A., Saydan R.

4th International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 12 - 13 Mart 2024, ss.872-877

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.872-877
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, futbol takımının başarısının taraftarların davranışsal niyetleri üzerindeki etkisinde taraftarların takıma olan sevgisinin aracı rolünü incelemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda 229 futbol takımı taraftarından çevrimiçi anket yoluyla veri toplanmıştır. Bu çalışmanın araştırma modeli yapısal eşitlik modellemesi çalıştırılarak test edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, takım başarısının hem taraftarların takıma olan sevgisi hem de davranışsal niyetleri üzerinde doğrudan olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca taraftarların takım sevgisinin davranışsal niyetleri üzerindeki doğrudan olumlu etkisi de anlamlıdır. Son olarak araştırmanın sonuçlarına göre, takım başarısının taraftarların davranışsal niyetleri üzerindeki dolaylı etkisinde takım sevgisi anlamlı bir aracı rolüne sahiptir. Bu doğrultuda, çalışma sonuçları tartışılmaktadır.

The aim of this study is to examine the mediating role of fans' love for the team in the effect of the success of the football team on fans' behavioral intentions. For the aim of the study, data were collected from 229 fans of football teams through an online survey. The research model of this study was tested by running structural equation modeling. The results of the study show that team success has a direct positive and significant effect on both fans' love for the team and their behavioral intentions. In addition, the direct positive effect of fans' team love on their behavioral intentions is also significant. Finally, according to the results of the study, team love has a significant mediating role in the indirect effect of team success on fans' behavioral intentions. In this regard, the study results were discussed.