4th International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 12 - 13 Mart 2024, ss.872-877
Bu
çalışmanın amacı, futbol takımının başarısının taraftarların davranışsal
niyetleri üzerindeki etkisinde taraftarların takıma olan sevgisinin aracı
rolünü incelemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda 229 futbol takımı
taraftarından çevrimiçi anket yoluyla veri toplanmıştır. Bu çalışmanın
araştırma modeli yapısal eşitlik modellemesi çalıştırılarak test edilmiştir.
Araştırmanın sonuçları, takım başarısının hem taraftarların takıma olan sevgisi
hem de davranışsal niyetleri üzerinde doğrudan olumlu ve anlamlı bir etkiye
sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca taraftarların takım sevgisinin
davranışsal niyetleri üzerindeki doğrudan olumlu etkisi de anlamlıdır. Son
olarak araştırmanın sonuçlarına göre, takım başarısının taraftarların
davranışsal niyetleri üzerindeki dolaylı etkisinde takım sevgisi anlamlı bir
aracı rolüne sahiptir. Bu doğrultuda, çalışma sonuçları tartışılmaktadır.
The
aim of this study is to examine the mediating role of fans' love for the team
in the effect of the success of the football team on fans' behavioral
intentions. For the aim of the study, data were collected from 229 fans of
football teams through an online survey. The research model of this study was
tested by running structural equation modeling. The results of the study show
that team success has a direct positive and significant effect on both fans'
love for the team and their behavioral intentions. In addition, the direct
positive effect of fans' team love on their behavioral intentions is also
significant. Finally, according to the results of the study, team love has a
significant mediating role in the indirect effect of team success on fans'
behavioral intentions. In this regard, the study results were discussed.