Van Çocuk Anaokulu Bahçesindeki Oyun Donatıları ve Tasarım Analizi


Biçek Bozdoğan G., Ulay G.

Uluslararası Vizyon Van 2024 Kongresi / International Vision Van 2024 Congress, Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, cilt.1, sa.1, ss.281-282

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Van
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.281-282
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Oyunun çocukların fiziksel, sosyal ve duygusal gelişiminde önemli bir rol oynadığı bilinmektedir. Çocuk oyun alanları, çocukların çevreleriyle tanıştıkları, sosyal becerilerini geliştirdikleri ve erken dönemdeki gelişimlerine katkı sağlayan kentsel mekânlardır. Bu araştırma, Van Çocuk Anaokulu bahçesinde bulunan oyun donatılarını ve tasarım özelliklerini inceleyerek, her bir bileşenin mevcut durumunu analiz etmeyi ve tasarım kriterleri açısından değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın odak noktaları arasında mevcut oyun elemanları, donatılar, kullanılabilirlik ve çocuk gelişimine uygunluğu, zemin döşemesi ve oyun elemanlarının malzeme kullanımı, güvenlik ve konfor, arazi yapısı bulunmaktadır. Çalışmanın sonuçlarına dayanarak, Van Çocuk Anaokulu bahçesindeki oyun alanının daha etkin bir şekilde kullanılabilmesi ve geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur.

It is known that play plays an important role in the physical, social and emotional development of children. Children's playgrounds are urban spaces where children meet their environment, develop their social skills and contribute to their early development. This research aims to analyze the current state of each component and evaluate it in terms of design criteria by examining the play equipment and design features in the Van Children's Kindergarten garden. The focal points of the study include existing play elements, equipment, usability and suitability for child development, flooring and material use of play elements, safety and comfort, and terrain structure. Based on the results of the study, suggestions were presented for more effective use and development of the playground in the garden of Van Children's Kindergarten.