A Case Study Comparing Envıronmental Educational Policies of Different Countries


Creative Commons License

Bakırcı H., Artun H.

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.10, no.37, pp.202-223, 2011 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 10 Issue: 37
  • Publication Date: 2011
  • Journal Name: Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.202-223
  • Van Yüzüncü Yıl University Affiliated: Yes

Abstract

Birçok ülkede ve Türkiye'de çevre eğitiminin küresel ısınma kavramı ile ortaya çıktığı söylenebilir. Küresel ısınma ile birlikte çevre problemlerin dünya üzerindeki etkisi artmıstır. Bundan dolayı ülkeler kendi eğitim ve siyasi politikalarını çevre sorunlarının çözümü üzerine odaklamıslardır. Bu çalısmanın amacı; Fiji, Papua Yeni Gine, Hindistan, Umman ve Yunanistan gibi ülkelerin çevre eğitimi politikalarına etki eden faktörleri belirlemek ve Türkiye’nin çevre eğitimi politikasına etki eden faktörlerle karsılastırmaktır. Bu çalısmada doküman analizi kullanılmıstır. Bunun için de örneklemi olusturan ülkelerin çevre eğitimi politikaları ile ilgili genel tarama (literatür taraması) yapılmıstır. Elde edilen kaynaklar belirli bir norma göre düzenlenip, Türkçeye tercüme edildikten sonra çevre eğitimine etki eden ortak faktörler çıkarılmıstır. Bu bağlamda ülkelerin çevre eğitiminde etkili olan özellikler anlam çözümleme tablosu ve betimsel analiz yardımıyla açıklanmaya çalısılmıstır. Yapılan bu değerlendirmeler sonucunda, Türkiye ve Yunanistan'ın çevre eğitimi politikaları bakımından benzer özelliklerinin daha fazla olduğu sonucuna ulasılmıstır. Türkiye ile örneklemi olusturan diğer ülkelerin, çevre eğitimi politikaları açısından farklılıklar tasıdığı görülmüstür. Türkiye'nin çevre eğitimi politikasına en yakın ülke Yunanistan iken, en uzak ülkenin ise Papua Yeni Gine olduğu sonucuna varılmıstır.