Bu araştırmanın amacı, sınıf içi matematiksel modelleme yöntemini kullanımının öğrenci görüşleri bağlamında değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Van ilinde bulunan bir devlet okulunda 8. sınıf matematik dersi alan 12 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmış ve veri toplama aracı olarak araştırma ekibi tarafından oluşturulan matematiksel modelleme etkinlikleri ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma ile sınıf içi matematiksel modelleme yöntemi kullanımının öğrencilerin farklı çözüm yollarına yönlendirdiği görülmüştür. Bununla birlikte, modelleme etkinlikleri ile öğrencilerin çözüm sürecinde aktif oldukları ve araştırmacının bu süreçte öğrencilere rehber olduğunun ifade edildiği görülmüştür. Ayrıca matematik derslerinde matematiksel modelleme etkinliklerinin kullanılmasının sosyalleşme, kalıcı öğrenme, yaratıcı ve üst düzey düşünme gibi birçok olumlu etkisinin olacağının öğrenciler tarafından belirtilmiştir.
The aim of this research is to evaluate the use of the mathematical modeling method in the classroom in the context of student views. The study group of the research consists of twelve students who take 8th grade mathematics lessons in a public school in the Van province. In the research, case study design, one of the qualitative research methods, was used and mathematical modeling activities and semi-structured interview form were used as data collection tools. With the research, it was seen that the use of the in-class mathematical modeling method was stated that the students were directed to different solutions. Moreover, they were active in the solution process with this method and that the researcher was a guide to the students in this process. In addition, it was seen by the students that the use of mathematical modeling activities in mathematics lessons would have many positive effects such as socialization, permanent learning, creative and high-level thinking.