According to Alan Dundes, Richard Bauman and Elliott Oring, Folklore is The Interrelationship Between The Individual, The Folk Group and The Social Environment


Creative Commons License

Bazancir R.

9th Eurasian Conference on Economics and Social Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 06 Mayıs 2023, ss.414-418, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Girne
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Sayfa Sayıları: ss.414-418
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Antropolojinin insanlığa yaptığı en önemli katkılardan birinin “öteki”ni anlamaya yardımcı olabilecek yolları sunmak olduğu iddia edilebilir. Bu anlama girişimine yönelik farklı yaklaşımlar ve paradigmalar, farklı epistemolojik ve metodolojik yollar önermektedir. Evrensellik-tikellik, kuramsal-empirik gibi kimi sorunsalların ve tartışmaların, antropoloji bir bilim olarak adlandırılmadan önce bir biçimde felsefe ve bilim içinde tartışıldığı görülmektedir. Bu tür tartışmalar sosyal/kültürel bilimcilerin kültür nosyonunu nasıl inşa ettiklerine ilişkin konularda yol gösterici olmaktadır. Dijital Çağ’ın getirisi olan görsel medya toplumunda dijital ve medya kültür nosyonun inşa ediliş şekillerine ve bugün öteki gibi görünen Z,Alfa kuşağına paralel bu yeni toplumun ve kültürünün metin ile olan ilişkisi irdelenmiştir. Wilhelm Dilthey’ın hermenötik kuramını etnografide ilk kez uygulayan Clifford Geertz’in yorumcu antropoloji yaklaşımından yararlanılarak elde edilen veriler çerçevesinde dijitalleşme, yeni medya ve yeni gerçeklik türlerinin ilişkisiyle şekillenen “metin” kavramının artık bilinegelen “metin” kavramı ve anlayışından “hiper-metin” veya “elektronik metin” kavramına evirildiği söylenebilir. Dolaysıyla 21. Yüzyılda “metin” kavramı ele alınırken dijital çağın yeni medyalarının etkisiyle görselliğin öne çıktığı, görsel dilin başat kılındığı elektronik zeminde üretilen “hiper-metin” düşünülmelidir. Bu yeni “metin” Dilthey’ın ve Geertz’in dikkat çektiği kültür-gerçeklik ilişki kapsamına giren bir yapı sergilemektedir.

It can be argued that one of the most important contributions of anthropology to humanity is to offer ways to help understand the "other". Different approaches and paradigms towards this attempt at understanding suggest different epistemological and methodological paths. It is seen that some problems and debates such as universality-particularity, theoretical-empirical, were somehow discussed within philosophy and science before anthropology was called a science. Such discussions provide guidance on how social/cultural scientists construct the notion of culture. In parallel with the ways in which the notion of digital and media culture is constructed in the visual media society that is the outcome of the Digital Age, the relationship between this new society and its culture and the text has been examined. Within the framework of the data obtained by utilizing the interpretive anthropology approach of Clifford Geertz, who applied Wilhelm Dilthey's hermeneutic theory in ethnography for the first time, the concept of "text", shaped by the relationship of digitalization, new media and new types of reality, has changed from the now-known concept and understanding of "text" to "hyper-text". It can be said that it has evolved into the concept of "electronic text". Therefore, when discussing the concept of "text" in the 21st century, "hyper-text" produced in the electronic environment, where visuality comes to the fore and visual language becomes dominant under the influence of the new media of the digital age, should be considered. This new "text" exhibits a structure that falls within the scope of the culture-reality relationship that Dilthey and Geertz draw attention to.