Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.34, sa.2, ss.907-918, 2024 (Hakemli Dergi)
Hedonik alışveriş yöneliminin mobil
uygulamaları yeniden kullanma niyetini nasıl etkilediğini belirlemek amacıyla
bu çalışmada, mobil uygulama atmosferine duyulan ihtiyacın aracılık rolü ve
mobil antipatinin düzenleyici rolü incelenmektedir. Alışverişlerini mobil
uygulamalarla yapan 222 tüketici, çevrimiçi anket aracılığıyla araştırmaya
dahil edilmiştir. Araştırma modeli üzerinde Process Makro testleri yapılmıştır.
Çalışma sonuçları, hedonik alışveriş yöneliminin mobil uygulamaları yeniden
kullanma niyeti üzerinde güçlü ve olumlu bir rolü olduğunu göstermektedir. Buna
ek olarak, hedonik alışveriş yöneliminin, mobil uygulama atmosferine duyulan
ihtiyacın pozitif aracılık rolü ve mobil antipatinin negatif düzenleyici etkisi
nedeniyle mobil uygulamaları yeniden kullanma niyeti üzerinde önemli bir etkiye
sahip olduğu görülmüştür. Bu çalışma, mobil uygulama perakendeciliğine yönelik
çıkarımlar sunmakta ve mobil alışveriş davranışına ilişkin araştırma alanını
genişletmektedir. Ayrıca hedonik alışveriş yönelimine sahip mobil
alışverişçiler için önemli bir içgörü sağlamaktadır.
To understand how hedonic shopping orientation
affects the desire to reuse mobile applications, this study will examine the
mediating role of the need for mobile app atmosphere as well as the moderating
role of mobile irritation. 222 consumers who used mobile applications for their
shopping provided information via an online survey. Process Macro testing was
done on the research model. The test results indicate that there is a strong
beneficial impact of hedonic shopping orientation on the intention to reuse
mobile apps. Simultaneously, hedonic shopping orientation has a considerable
impact on the intention to reuse mobile apps due to the positive mediating role
of the need for mobile app atmosphere and the negative moderating influence of
mobile irritation. This study presents implications for mobile app retailing
and expands the field of research on mobile shopping behavior. Important
information is also provided for mobile customers who have a hedonic shopping
orientation.