Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sa.36, ss.119-131, 2017 (Hakemli Dergi)
Öz
Gerilla pazarlama, işletmeler için günümüzün artan rekabet
ortamında kullanabilecekleri önemli bir pazarlama tekniğidir. Ülkemizin
rekabet piyasası oldukça artan bir pazara sahiptir. Bu pazardan hak ettiği
payı alması için, bütün işletmelerin pazar yaratması ve bunlara uygun
olarak da yeni pazarlama stratejileri hazırlaması ve uygulaması
gerektiğinden gerilla pazarlaması ortaya çıkmıştır. Gerilla pazarlamasında
hedef, piyasada etkin, dinamik, tüketici ihtiyaçlarına duyarlı,
güçlendirilmiş ve yetkilendirilmiş bir pazarlama yönetimi oluşturmaktır.
Gerilla pazarlama uygulamalarının önemli tarafı mesajın olabildiğince
kişiye en etkin bir şekilde yayılmasıdır.
Bu çalışma; pazarlama stratejileri içerisinde yer alan gerilla
pazarlamanınönemini vurgulamak için yapılmıştır. Bu bağlamda gerilla
pazarlamasının kavramsal incelemesi yapılmış ve günümüzde tüm
sektörlerde kullanılan gerilla pazarlama örneklerine yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Gerilla, Pazarlama, strateji.
Abstract
Guerrilla marketing for businesses, which can be used in today's
increasingly competitive environınent is an important marketing
techniques. Increased competition in our country rather than its rightfül share of this market to get the whole business to create the market and
according to them the need to prepare and implement new marketing
strategies, guerrilla marketing has emerged. Guerilla marketing target
market close, dynamic and responsive to consumer needs, strengthcned
and empowered to create a marketing management. Important part of
guerrilla marketing practices of the message is spread in the most
effective manne posible person.
Thisstudy; located within the marketings trategy wasmadde to
emphasiz etheimportance of guerrilla marketing. In this context, the
conceptual study conducted guerrilla marketing and guerrilla marketing
example susedto dayinall sectorsare included.
Keywords: Guerrilla, marketing, strategy.