Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, cilt.26, sa.45, ss.588-593, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal medya, toplumda büyük bir ilgi görmekte ve son yıllarda
eğitimin bir aracı olarak kullanılmaktadır. Sosyal medya araçları,
sanatçılara ve sanat eğitimcilerine birçok olanak sağlamaktadır.
Ancak ulusal ve uluslararası literatür incelendiğinde, görsel
sanatlar öğretmen adaylarının sosyal medyayı sanat eğitimi
sürecinde kullanmasına yönelik araştırmaların çok az olduğu
görülmüştür. Bu nedenle bu çalışmada görsel sanatlar öğretmen
adaylarının sosyal medyayı sanat eğitimi sürecinde
kullanımlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın amacına bağlı olarak çalışmada, nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar
döneminde Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi
bünyesinde Resim-İş eğitimi programı kapsamında öğrenim
gören 28 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Çalışma grubu,
amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi esas
alınarak belirlenmiştir. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Bu doğrultuda toplanan veriler, içerik
analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, öğretmen
adaylarının eğitim amaçlı kullandıkları sosyal medya
uygulamaları içerisinde en fazla “Pinterest”i tercih etikleri tespit
edilmiştir. Öğretmen adaylarını sosyal medya uygulamalarına
yönelten birçok neden olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen
adaylarının sosyal medyanın sanat eğitimi sürecinde kullanımı
konusunda olumlu ve olumsuz düşünceleri olduğu tespit
edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, sosyal meydanın
da dahil olduğu yeni teknolojilerin kullanıldığı sanat eğitimi
sınıflarında alternatif öğrenme modelleri önerilebilir.