COVID-19 Pandemi Sürecinde Yapılan Uzaktan Eğitime Yönelik Öğretmen Görüşleri “Özel Eğitim”


Creative Commons License

Coşkun M. K.

2. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU , İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.7

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.7
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 olarak da bilinen Korona virüs birçok alanda insan ve toplum hayatını etkisi altına almıştır. Bunların başında eğitim kurumları gelmektedir. Virüsün endişe verici bir şekilde yayılması eğitim kurumlarını alternatif eğitim biçimlerine yönelterek çevrim içi eğitim seçeneğini gündeme almıştır.  Bu bağlamda bu çalışmanın amacı COVID-19 pandemi sürecinde yapılan uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerini betimlemektir. Bu kapsamda bu çalışmada nitel veri toplama yöntemlerinden durum çalışması yöntemi ile veriler toplanmıştır.  Veriler 2020 eğitim öğretim döneminin güz döneminde yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Çalıma da bulgularından elde edilen sonuçlar, COVID-19 uzaktan eğitim sürecinde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerin yanı sıra derste kullanılan öğretim materyallerinin erişilebilirlik ve kullanılabilirlik yönünden aksaklıkların oluştuğu bu nedenle öğretim sürecinde oldukça problem yaşandığı tespit edilmiştir.