21. Yüzyılda Hemşirelik Bilişimi Yetkinlikleri ve Değerlendirme Araçları


KAYNAR N. S., SEÇGİNLİ S.

Journal of education and research in nursing (Online), cilt.18, sa.1, ss.72-76, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

sağlık uygulamalarının yapılma şeklini ve içeriğini değiştirmiştir. Bu değişim içinde, hemşire lerden beklenen, güvenli, yeterli ve kaliteli sağlık bakımını ileri teknolojik ve dijital bir ortamdasunmalarıdır. Bu nedenle günümüzde hemşirelerin hemşirelik bilişimi yetkinliklerinin belirlen mesi ve geliştirilmesi, çağdaş sağlık bakım ortamlarında etkili ve güvenli hasta bakımının sağ lanmasında, hemşirelik mesleğinin niteliğinin yükseltilmesinde ve hemşirelerin değişen sağlıkbakım ortamlarındaki yapıya uyum sağlamalarında son derece önemlidir. Hemşirelik eğitiminigeliştirmek, hemşirelik uygulamalarını iyileştirmek ve bilişim teknolojilerinden yararlanarakhemşirelik mesleğini sağlık alanındaki değişikliklere hazırlamak amacıyla kurulmuş olan Bili şim Teknolojisi Rehberliğindeki Eğitim Reformu Girişimi’nin (The Technology Informatics Gui ding Educational Reform- TIGER) hemşirelik bilişimi yetkinlikleri konusunda kapsamlı çabalarıbulunmaktadır. Bu makalede, hemşirelik bilişimi yetkinlikleri kavramına ve hemşirelik bilişimiyetkinliklerini değerlendirmek için sık kullanılan araçlara ilişkin bilgi vermek amaçlanmıştır.
The intensive use of health information systems in the health sector has provided effectivemanagement of data and information and has changed the way of making and content ofhealth practices. In this change, expected from nurses to offer safe, adequate and qualityhealth care in a high technological and digital environment. For this reason, it is very importantfor nurses’ to determine and developing of the nursing informatics competencies, to provideeffective and safe patient care in contemporary health care environments, in the upgrade thequality of the nursing profession, and nurses’ to make in adaptation to structure in the chang ing healthcare settings. In order to improve nursing education, improve nursing practices, andto prepare nursing profession for changes in the field of health by utilizing information tech nologies, the Technology Informatics Guiding Educational Reform (TIGER) has extensive ef forts on nursing informatics competencies.In this article, it is aimed to give information aboutthe concept of nursing informatics competencies and commonly used tools for evaluatingnursing informatics competencies.