in: Türkçe Eğitiminde Yeni Yönelimler, İlhan Erdem,Sedat Erol, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.245-267, 2021
Değişim, dönüşüm ve gelişimin çok hızlı yaşandığı bilgi çağında bireylerin
ilgi, istek ve ihtiyaçlarının çok hızlı bir şekilde farklılaştığı ve öğrenme ortamlarına
yönelik beklentilerin de değiştiği görülmektedir. Bu bakımdan “öğrenci
merkezli eğitim” anlayışının hâkim olduğu öğrenme süreçlerinde yeni yaklaşımların
takip edilmesi, farklı yöntem ve tekniklerle etkinliklerin gerçekleştirilmesi
kaçınılmaz bir durumdur.
Türkçe eğitimi alanında güncel olan ve geleceğe ışık tutan konuları çok boyutlu
bir bakış açısıyla ele almayı amaçlayan kitabımız 14 bölümden oluşmaktadır:
“Dil Eğitiminde Postmodern Eğilimler”, “Dil Becerileri Öğretiminde Dijital
Çağ Eğilimleri”, “Türkçe Öğretiminde Kuantum Öğrenme”, “Web 2.0 Araçlarının
Türkçe Eğitiminde Kullanımı”, “Türkçe Öğretiminde Dijital Hikâye Anlatımı”,
“Türkçe Öğretiminde Karikatür Okuryazarlığı”, “Sosyal Medya Okuryazarlığı”,
“Uzaktan Eğitim Sürecinde Türkçe Öğretiminde Okuma Tiyatrosu Tekniğinin
Kullanılması”, “Nesnelerden Yola Çıkarak Dramayla Öykü Oluşturma”, “Derlem
Temelli Söz Varlığı ve Kelime Öğretimi”, “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde
Metin Uyarlama”, “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Oyun Temelli
Konuşma Kulübü Etkinlikleri”, “Türkçe Ders Kitaplarında Yer Verilen Metin Türleri”
ve “Türkçe Ders Kitapları için Karma Metin Önerisi ve Metin Örnekleri”.
Kitapta ele alınan konular incelendiğinde özellikle yaşanılan dijital çağın
öğrenme ortamlarına entegrasyonuyla beraber ortaya çıkan teknoloji kökenli
yeni başlıkların varlığı göze çarpmaktadır. Bununla birlikte etkili yazılı ve sözlü
iletişim, sosyal ve kültürel becerilerin gelişimi, yaratıcılık, yenilenme ve iş birliğine
dayalı yaklaşım, yöntem, teknik ve etkinliklerin ele alındığı görülmektedir.
Bu bağlamda hazırlanan kitap aracılığıyla Türkçe eğitiminde 21. yüzyıl
becerilerinin geliştirilmesine yönelik yeni bakış açılarının okuyuculara sunulacağı
ve alana katkı sağlanacağı düşünülmektedir…