Turizm Sektöründe Pazarlama Paradigmaları, ÖZDEMİR OSMAN, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.5-19, 2021
Sağlık
turizmi sektörü, gelecekte tamamen akıllı bir sektör olma yolunda büyük bir
dönüşüm içindedir. Sağlık turizmi sektörü, akıllı sağlık turizmi sektörü olma
sürecinde, sağlık alanında önemli yenilikler ve iyileştirmeleri beraberinden
getirmiş ve dünya çapında önemli bir ivme kazanmıştır. Bunda Sanayi 4.0
devrinin sağlık alanındaki bir çıktısı olarak Sağlık 4.0 devri faktörünün
önemli bir etkisi vardır. Günümüz Sağlık 4.0 devrinde hızla artan teknolojik
ilerlemelerle birlikte sağlık turizmi sektörü akıllı sektöre dönüşmüştür.
Akıllı sağlık turizmi sektörü, ülke ekonomilerine gelir sağlayan, rekabetçi
gücü yüksek ve alt sektörler itibari ile çok yönlü modern bir hizmet
sektörüdür. Turizmde akıllı sağlık hizmetlerinin kendilerine has karakteristik
yapıları nedeniyle hizmet pazarlaması karması unsurları faaliyetlerinin
yürütülmesi geçmişle kıyaslandığında daha da önemli bir hâl almıştır. Akıllı
sağlık turizminde hizmet pazarlaması karması unsurları faaliyetleri, geleneksel
yöntemlerle değil daha çok dijital yöntemlerle yapılmaktadır. Kitabın bu
bölümünde, turizm sektöründe sağlık hizmetleri pazarlaması konusu ele
alınmaktadır. Bu konu bağlamında, kitabın bu bölümünün amacı, bir kavram ve bir
sektör olarak sağlık turizmine, akıllı sağlık turizmine ve sağlık hizmetleri
pazarlamasına açıklık getirip akıllı sağlık turizminde sağlık hizmetleri
pazarlaması konusuna dikkat çekmektir.