ULUSLARARASI SİİRT BİLİMSEL ARAŞTIRMA KONGRESİ, 5 - 07 Kasım 2021, ss.616-628, (Tam Metin Bildiri)
Ortadoğu’daki belirsizlikler, küresel ısınma ve fosil yakıtların yakın bir gelecekte tükenecek
olması gibi sebeplerden dolayı otomobil üreticileri günümüz taşıtlarının yerine hibrit taşıtlar,
güneş enerjili taşıtlar ve elektrikli taşıtlar üzerinde çalışmalarını yoğunlaştırdıkları gibi
alternatif yaktılar üzerinde de hidrojen, bor, biyoyakıtlar vs. gibi alternatif yakıtlar üzerindeki
çalışmalarını da arttırmışlardır. Elektrikli araçların maliyetleri fosil yakıt kullanan araçlara göre
daha az olduğundan ve çevreye zarar vermediğinden özellikle taşıma şirketleri filolarında
elektrikli araçları tercih etmeye başlamışlardır. Günümüzde başta Avrupa ülkeleri olmak üzere
çevre kirliliğini ve fosil yakıt kullanan araçlara olan bağımlılıklarını azaltmak amacıyla yeni
düzenlemeler ve kanunlar çıkarmaktadır. Küresel iklim değişikliğine sebebiyet veren ve CO2
salınımının yüksek olduğu taşıma alanında kullanılan kara, hava ve deniz araçlarında fosil yakıt
yerine CO2 salınımı olmayan ve çevreye zarara vermeyen araçların üretilmesi bir taraftan çevre
kirliliğini engellemeye yarayacak diğer taraftan insan sağlığının korunmasını sağlayacaktır.
Son zamanlarda ortaya atılan ve gittikçe popüler hale gelen yeşil lojistik kavramı tüm dünyada
benimsenir hale gelmiştir. Elektrikli araçların üretilmesinde en büyük etken CO2 seviyesi
arttıkça çevre kirliliğinin artması, küresel ısınmayı tetiklemesi ve iklim değişikliklerinin
getirdiği zararların maliyet artışına, canlıların yaşam kalitesinin düşmesine sebebiyet veren fosil
yakıtların yıkıcı etkisini azaltmaktır. Elektrikli araçların üretilmesi, yaygınlaştırılması ve
verimli bir şekilde kullanılması için gelişmiş ülkeler teşvikleri artırmakta ve benzinli araçlardan
elektrikli araçlara geçişi sağlamak amacıyla vergi benzeri kolaylıklar sağlanmakta, aynı
zamanda elektrikli araçların üretimi için yatırımlara hız vermektedir.