3. ULUSLARARASI TURİZMİN GELECEĞİ KONGRESİ:, Mersin, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.245-251, (Tam Metin Bildiri)
Şehir marka imajı konusu yıllardır araştırılan konulardan biridir. Çalışmada Kahramanmaraş’ın şehir markası imajının
ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, literatür taranarak geliştirilen anket, kolayda örnekleme yöntemi ile 1 Mayıs-10
Temmuz 2019 tarihleri arasında Kahramanmaraş’ta yaşayan yerel halka yüz yüze uygulanmıştır. Yerel halkın
Kahramanmaraş şehir marka imajına yönelik en önemli algı unsurunun “havaalanı ve terminalden şehir merkezine
ulaşım kolaydır” olduğu belirlenmiştir. Yapılan faktör analizi beş faktör üretmiş ve faktörlerin toplam açıklanan
varyansın %61’ini açıkladığı görülmüştür. Çalışmada, yerel halkın Kahramanmaraş’ın şehir marka imajını “yüksek”
düzeyde algıladıkları, halkın Kahramanmaraş’ı “dondurma”, “tarhana” ve “salça” kelimeleri ile özdeşleştirdiği ve
Kahramanmaraş’ta geliştirilmesi gereken üç turizm türünün “kültür”, “yayla” ve kış” turizmi olduğu tespit edilmiştir.
Yapılan t-testi ve varyans analizlerine göre, Kahramanmaraş şehir marka imajına yönelik elde edilen faktörlerin
cinsiyete, mesleğe ve gelire göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.