Yerel Halkın Kahramanmaraş Şehir Marka İmajı Algıları


Birdir S., Eban F.

3. ULUSLARARASI TURİZMİN GELECEĞİ KONGRESİ:, Mersin, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.245-251, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Mersin
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.245-251
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Şehir marka imajı konusu yıllardır araştırılan konulardan biridir. Çalışmada Kahramanmaraş’ın şehir markası imajının

ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, literatür taranarak geliştirilen anket, kolayda örnekleme yöntemi ile 1 Mayıs-10

Temmuz 2019 tarihleri arasında Kahramanmaraş’ta yaşayan yerel halka yüz yüze uygulanmıştır. Yerel halkın

Kahramanmaraş şehir marka imajına yönelik en önemli algı unsurunun “havaalanı ve terminalden şehir merkezine

ulaşım kolaydır” olduğu belirlenmiştir. Yapılan faktör analizi beş faktör üretmiş ve faktörlerin toplam açıklanan

varyansın %61’ini açıkladığı görülmüştür. Çalışmada, yerel halkın Kahramanmaraş’ın şehir marka imajını “yüksek”

düzeyde algıladıkları, halkın Kahramanmaraş’ı “dondurma”, “tarhana” ve “salça” kelimeleri ile özdeşleştirdiği ve

Kahramanmaraş’ta geliştirilmesi gereken üç turizm türünün “kültür”, “yayla” ve kış” turizmi olduğu tespit edilmiştir.

Yapılan t-testi ve varyans analizlerine göre, Kahramanmaraş şehir marka imajına yönelik elde edilen faktörlerin

cinsiyete, mesleğe ve gelire göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.