2. Uluslararası Kültür, Sanat ve Toplum Sempozyumu, Van, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, cilt.1, sa.93, ss.120-134, (Tam Metin Bildiri)
Roland David Smith soyut dışavurumcu heykelin
tanınan sanatçılarındandır. İlkin hurda malzemeler
kullanarak Kübizm ve Sürrealizm kaynaklı bir çıkışa
borçlu olduğu sanatını, 59 yaşında geçirdiği trafik
kazasındaki ölümüne kadar, modern metal heykel
geleneğinin en önemli temsillerinden biri haline
getirmiştir. David Smith'in heykeli temalar halinde
ilerler. Düşey ve yatay yönelimli heykellerinde metal
malzeme kaynak tekniğiyle birleştirilmiştir. Bazı
çalışmalarında biçimlediği malzemeyi renklendirdiği ya
da 1961 yılında başladığı “Kübi (Cubi)” serisinde
olduğu gibi çeliği parlatarak kullandığı görülmektedir.
Çizgisel ya da hacimli temel geometrik unsurların yer
aldığı üretimlerindeki resimsel yaklaşım zamanla yerini
büyük boyutlu çelik konstrüksiyon heykellere bırakır.
Sanatçının 1950 yılına tarihli “The Letter (Mektup)” adlı
heykeli bir selamlama ile başlayıp bir imza ile biten tıpkı
aileye, sevgiliye veya eşe yazılmış bir mektup ya da bir
notun piktogramlarla oluşturulmuş üç boyutlu biçimidir.
Tamamıyla açıklığa kavuşmamış da olsa Smith'in bu
heykelle James Joyce'un “Finnegan Uyanması
(Finnegans Wake)” adlı eserindeki bir mektuba
göndermede bulunduğu üzerinde durulmaktadır. Bu
bildiri David Smith'in “The Letter” heykeli üzerine bir
yorum çalışmasıdır. Böyle bir değerlendirmeye
ulaşabilmek adına Smith'in eğitimi, çalışma hayatı, sanat
yaşamı, tema dizileri, kullandığı malzeme ve teknik gibi
noktaları aydınlatacak birtakım heykel örnekleri
incelenecektir.
Roland David Smith is one of the recognized artists of
abstract expressionist sculpture. He made his art,
which he owed to a departure from Cubism and
Surrealism by firstly using scrap materials, one of the
most important representations of the modern metal
sculpture tradition until his death in a traffic accident at
the age of 59. David Smith's sculpture proceeds in
themes. In his vertical and horizontal oriented
sculptures, metal material is combined with welding
technique. In some of his works, it is seen that he colors
the material he shaped or uses the steel by polishing it,
as in the “Cubi” series he started in 1961. The pictorial
approach in his productions, in which linear or
voluminous basic geometric elements are included,
leaves its place to large-sized steel construction
sculptures over time. The artist's sculpture, “The
Letter”, dated 1950, is a three-dimensional form of
pictograms of a letter or a note written to a family, lover
or spouse, starting with a greeting and ending with a
signature. Although it is not entirely evident, Smith's
sculpture appears to be a reference to a letter in James
Joyce's “Finnegans Wake”. This paper is a
commentary on David Smith's “The Letter” sculpture.
To arrive at such an assessment, some sculpture
examples will be examined to shed light on such topics
as Smith's education, working life, artistic life, series
of themes, materials, and techniques he employed.