Satranç ve matematik ile ilgili çalışmaların tematik analizi


Creative Commons License

Gök M., Güngör B.

Uluslararası Vizyon Van Kongresi, Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.152-160

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Van
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.152-160
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, 2006-2023 yılları arasında satranç ve matematik çalışmalarının tematik içerik analizi yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Google Akademik ve YÖKTEZ veri tabanından ulaşılan toplam 29 akademik çalışmanın belirlenen kriterler doğrultusunda 13’ü tematik içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmalar; amaç, yöntem, örneklem, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi ve araştırma sonuçları parametreleri dikkate alınarak incelenmiştir. Analizlerden elde edilen sonuçlar; çalışmalarda çoğunlukla nicel yöntem kullanılarak ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin problem çözme becerisinin araştırıldığını ve bu bağlamda problem çözme becerisine yönelik olumlu gelişim sağlandığını ortaya koymaktadır. Ayrıca diğer becerilerin kısmen de olsa incelendiği belirlenmiştir.