Uluslararası Vizyon Van Kongresi, Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.152-160
Bu araştırmada, 2006-2023 yılları arasında satranç ve matematik çalışmalarının tematik içerik analizi
yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Google Akademik ve YÖKTEZ veri tabanından ulaşılan
toplam 29 akademik çalışmanın belirlenen kriterler doğrultusunda 13’ü tematik içerik analizi yöntemiyle
incelenmiştir. Çalışmalar; amaç, yöntem, örneklem, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi ve araştırma
sonuçları parametreleri dikkate alınarak incelenmiştir. Analizlerden elde edilen sonuçlar; çalışmalarda
çoğunlukla nicel yöntem kullanılarak ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin problem çözme becerisinin
araştırıldığını ve bu bağlamda problem çözme becerisine yönelik olumlu gelişim sağlandığını ortaya
koymaktadır. Ayrıca diğer becerilerin kısmen de olsa incelendiği belirlenmiştir.