BINGOL 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED SCIENCES , Bingöl, Turkey, 19 - 21 July 2024, pp.96-97, (Summary Text)
Giriş: Sağlık bilimlerinde ve özellikle tıp fakültesi eğitiminde Anatomi’nin öneminin temel
nedeni sadece sözel anlatımla değil büyük oranda laboratuvar uygulamalarının özellikle cerrahi
branşlarda belirleyici olmasıdır.
Amaç: Anatomi laboratuvar eğitiminde kullanılan değişik materyallerinin (gerçek kemik
iskelet,maket ve kadavra) ve dersin sözel anlatımında yeri olan resimli atlasların,yeni nesil
digital platformda bilgisayar yazılımlı anlatım tekniklerinin de ele alınması ve Anatomi eğitimi
alan öğrencilerin görüşleriyle beraber harmanlanarak yeni eğitim modelleri planlanması bu
çalışmada amaçlanan temel nedendir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın amacına uygun olarak literatür taraması yapılarak dersin pratik
uygulaması sırasında öğrencilere önce sözel anlatım sonrasında da maket ve kemik üzerinde
anlatım uygulanmıştır. Sonrasında da öğrencilere aktarılan konularla ilgili materyal üzerinde dersin içeriğiyle ilgili aynı sorular yöneltilerek; dikkat,akılda kalma ve tercih edilen yöntemle
ilgili gözlemleme yapılıp;öğrencilerin sözel görüşleri alınmıştır.
Bulgular: Yapılan laboratuvar eğitimi ve sözel değerlendirme sonucunda öğrencilerin sadece
anlatımla üç boyutlu ve kavramsal düşünmesinin az olduğu fakat kemik ve maket üzerinde aynı
konunun eş zamanlı anlatımında dikkat,istek ve akılda kalıcılığın önemli ölçüde arttığı
gözlemlenmiştir.
Sonuç: Anatomi eğitiminde değişik materyallerle yüzyüze eğitimin daha etkili ve daha kalıcı
olacağı ama yeni teknolojik eğitim şekillerinin de öğrenciler için yararlı ve ilgi çekici
olabileceği saptanmış olup Anatomi eğitiminin ileride seçilebilecek cerrahi branşlar açısından
özellikle önemi vurgulamıştır.
Anahtar Kelimeler: Anatomi,maket,kemik,eğitim,effektivite