ANATOMİ DERSİ İŞLEYİŞİNDEKİ EĞİTİM MATERYALLERİNİN DERSİN İŞLEYİŞİNE KATKISI


Buru E., Koyun N., Akyol V.

BINGOL 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED SCIENCES , Bingöl, Turkey, 19 - 21 July 2024, pp.96-97, (Summary Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Summary Text
  • City: Bingöl
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.96-97
  • Van Yüzüncü Yıl University Affiliated: Yes

Abstract

Giriş: Sağlık bilimlerinde ve özellikle tıp fakültesi eğitiminde Anatomi’nin öneminin temel nedeni sadece sözel anlatımla değil büyük oranda laboratuvar uygulamalarının özellikle cerrahi branşlarda belirleyici olmasıdır. Amaç: Anatomi laboratuvar eğitiminde kullanılan değişik materyallerinin (gerçek kemik iskelet,maket ve kadavra) ve dersin sözel anlatımında yeri olan resimli atlasların,yeni nesil digital platformda bilgisayar yazılımlı anlatım tekniklerinin de ele alınması ve Anatomi eğitimi alan öğrencilerin görüşleriyle beraber harmanlanarak yeni eğitim modelleri planlanması bu çalışmada amaçlanan temel nedendir. Gereç ve Yöntem: Çalışmanın amacına uygun olarak literatür taraması yapılarak dersin pratik uygulaması sırasında öğrencilere önce sözel anlatım sonrasında da maket ve kemik üzerinde anlatım uygulanmıştır. Sonrasında da öğrencilere aktarılan konularla ilgili materyal üzerinde dersin içeriğiyle ilgili aynı sorular yöneltilerek; dikkat,akılda kalma ve tercih edilen yöntemle ilgili gözlemleme yapılıp;öğrencilerin sözel görüşleri alınmıştır. Bulgular: Yapılan laboratuvar eğitimi ve sözel değerlendirme sonucunda öğrencilerin sadece anlatımla üç boyutlu ve kavramsal düşünmesinin az olduğu fakat kemik ve maket üzerinde aynı konunun eş zamanlı anlatımında dikkat,istek ve akılda kalıcılığın önemli ölçüde arttığı gözlemlenmiştir. Sonuç: Anatomi eğitiminde değişik materyallerle yüzyüze eğitimin daha etkili ve daha kalıcı olacağı ama yeni teknolojik eğitim şekillerinin de öğrenciler için yararlı ve ilgi çekici olabileceği saptanmış olup Anatomi eğitiminin ileride seçilebilecek cerrahi branşlar açısından özellikle önemi vurgulamıştır. Anahtar Kelimeler: Anatomi,maket,kemik,eğitim,effektivite