ORTAOKUL ÖĞRENCILERINE MADDENIN TANECIKLI YAPISININ ÖĞRETILMESINDE BILGISAYAR DESTEKLI EĞITIMIN ÖĞRENCI BAŞARISINA ETKISI VE GELENEKSEL EĞITIMLE KARŞILAŞTIRILMASI


Genel Y., Keleş A.

11th EMS International Research Conference, Makkah, Suudi Arabistan, 11 - 13 Ocak 2024, ss.47-67

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Makkah
  • Basıldığı Ülke: Suudi Arabistan
  • Sayfa Sayıları: ss.47-67
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine maddenin tanecikli yapısı konusunun şekil ve kavramların bilgisayar destekli sanal laboratuvar eğitimi ile geleneksel eğitim yöntemlerinin her ikisinde de kullanılarak farklı öğretmenler tarafından öğrencilere anlatılması ve sonrasında uygulanacak test sonuçlarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim ve öğretim yılında Van İlinde öğrenim gören ortaokul yedinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem olarak öğrencilerin başarı durumlarını etkileyebilecek faktörler göz önünde bulundurularak iki devlet okulu seçilmiştir. Araştırmanın grubunu bu okullarda öğrenim gören 191 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma yarı deneysel bir yapıda, deney ve kontrol gruplarını içeren kontrol gruplu ön test-son test desenine göre icra edilmiştir. Araştırmacı veri toplama aracı olarak 30 soruluk bir başarı testi hazırlamış, uygulama dışında testin güvenilir ve geçerliliğini sağlamak için uzman görüşleri ile bir grup sekizinci sınıf öğrencisine uygulayarak elde edilen sonuçlara göre 24 soruluk yeni bir başarı testi oluşturmuştur. Bu başarı testi seçilen okullardaki deney ve kontrol gruplarına ayrılarak 191 öğrenciye ön test olarak uygulanmıştır. Sonraki süreçte kontrol grubuna maddenin tanecikli yapısı konusu geleneksel eğitim yöntemi ile deney grubuna ise bilgisayar destekli eğitim yöntemi ile farklı öğretmenler, araştırmacı tarafından hazırlanan ders planlarını dikkate alınarak anlatılmıştır. Ders anlatımlarından sonra gruplara son test uygulanmıştır. Ön test ve son testlerden elde edilen verilere bağımsız gruplar t-test analizi sonuçları p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmeye tabi tutularak elde edilen verilerin anlamlı olup olmadığı irdelenmiştir. Sonuç olarak uygulanan yöntemlerden deney gurubu lehine anlamlı bir fark olduğu, her iki yönteminde öğrencilerin eğitim düzeylerinin artmasına bağlı olarak farkındalıklarını artırdığı sonucuna varılmıştır. Anahtar sözcükler: maddenin tanecikli yapısı, kimya eğitimi, simülasyon, oyun, farkındalık, geleneksel eğitim, bilgisayar destekli eğitim.

The purpose of this research is to explain the shape and concepts of the granular structure of matter to secondary school students by different teachers using both computer-aided virtual laboratory education and traditional education methods, and to compare the test results to be applied afterwards. The population of the research consists of seventh grade secondary school students studying in Van in the 2023-2024 academic year. Two public schools were selected assamples, taking into account the factors that may affect the success of the students. The research group consists of 191 seventh grade students studying in these schools. The research was conducted in a quasi-experimental structure, according to the pretest-posttest design with a control group, including experimental and control groups. The researcher prepared an achievement test with 30 questions as a data collection tool, and in order to ensure the reliability and validity of the test, he created a new achievement test with 24 questions based on the results obtained by applying it to a group of eighth grade students with expert opinions. This achievement test was applied as a pre-test to 191 students, divided into experimental and control groups in the selected schools. In the following process, the subject of the granular structure of matter was explained to the control group with the traditional education method, and to the experimental group with the computer-aided education method, taking into account the lesson plans prepared by different teachers and the researcher. After the lectures, a post-test was administered to the groups. The results of independent groups t-test analysis of the data obtained from the pre-test and post-test were evaluated at the p<0.05 significance level and it was examined whether the data obtained was significant or not. As a result, it was concluded that there was a significant difference in favor of the experimental group among the applied methods, and that both methods increased the awareness of the students due to the increase in their education levels.

Keywords: Granular structure of matter, Chemistry education, Simulation, Game, Awareness, Traditional education, Computer-aided education