Evaluation of Students’ Learning the Subject of “Limit-Continuity” in a Computer-Aided Environment According to the SOLO Taxonomy: Action Research


Creative Commons License

AKBAŞ E. E., BAKİ A.

Journal of Computer and Education Research, vol.8, no.16, pp.631-671, 2020 (Peer-Reviewed Journal) identifier

Abstract

The study was conducted to understand how Vocational School (VS)students learned the subject of limit-continuity in an environmentwhere CAS software was used. In the study, action research methodwas used, and the SOLO taxonomy was applied while evaluating andinterpreting the VS students’ observed learning outcomes. The studygroup included 32 associate VS students attending a state university.While answering the research problem, detailed information wasprovided about the levels of the SOLO taxonomy that the students’learning outcomes corresponded to. The learning environment wherethe CAS software was used did not help the VS students’ responsesreach the desired level of learning, yet the environment helped developthe students’ responses and interpret the general knowledge.
Bu çalışmada MYO öğrencilerinin bir BCS yazılımının kullanıldığı ortamda limit-süreklilik konusunu nasıl öğrendiklerini anlamak amaçlanmıştır. Eylem araştırması yöntemiyle yürütülen bu çalışmada MYO öğrencilerinin gözlenen öğrenme çıktıları değerlendirilirken ve yorumlanırken SOLO taksonomisi tercih edilmiştir. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin bir Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 32 ön lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma problemine cevap aranırken öğrencilerin öğrenme çıktılarının SOLO taksonomisinin hangi seviyesine karşılık geldiği hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Çalışmada BCS yazılımı kullanılan öğrenme ortamı MYO öğrenci cevaplarını hedeflenen öğrenme seviyesine ulaştırmamış olsa da cevapların genel bilgiyi yorumlayabilecek seviyeye gelişim göstermesine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.