VII.Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Malatya, Türkiye, 13 - 14 Eylül 2007
Bu bildirimizde; tüketim sonrası çöpe atılan veya
dönüşüm kutularına konan; atık ve artık(plastik, cam,teneke vb)malzemelerin
öğretimde kullanımları ve üretim öncesi ; 2. ve 3. kez kullanılacak şekilde
tasarlanması ele alınmıştır.
Çalışmanın
başlıca amaçları şu şekilde sıralanabilir:
1.Artık - Atık ve
bozuk malzeme - alet- ekipmanın eğitim ve öğretime kazandırılması,
2.Öğretmen adayı öğrencilerin bu
materyallerin kullanılabileceği alanları belirleme konusunda zihinsel
üreticiliklerinin geliştirilmesi,
3.Toplanan materyallerin öncelikle eğitim
amaçlı olarak; etkinlik hazırlama, uygulama ve materyal geliştirme derslerinde kullanılması,
4.Üretim öncesi firmaların, ürettikleri
ambalaj malzemelerinin 2. ve 3. kez kullanılacak şekilde eğitim materyali veya
tüketicilerin kullanabileceği şekilde tasarımlarının sağlanması.
Bu çalışmanın
önemini şu şekilde vurgulamak mümkündür:
1.Çöpe giden
malzemelere değerlendirilebilir artık - atık
gözüyle bakılmasının sağlanması.
2.Gelecekte
eğitim-öğretim ve üretime yönelik benzeri projelerin yapılmasına örnek teşkil
etmesi.
3.Atık ve artık
malzemelerin değerlendirilmesi bakımından üretici ve yaratıcı
zihniyete-kabiliyete sahip öğretmen adaylarının yetiştirilmesi ve
bilinçlendirilmesi.
4.Doğrudan çöpe giden
bu malzemelerin toplamı dikkate alındığında bunların geri dönüşümleri ile ülke
ekonomisine yapılacak katkıya dikkat çekilmesi.
5.Eğitim-öğretime
düşük maliyetli materyal kazandırılması.
6.Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı,
Türk Standartları Enstitüsü, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Türk
Patent Enstitüsü, Çevre Bakanlığı gibi yurt içi ve yurt dışı
kuruluşlar-dernekler ile yazışma ve görüşmeler yapılarak, görüş öneri ve
destekleri istenerek bunların ışığında eğitime yönelik kazanımlar sağlanması.