Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Hüseyin Artun,Sevgi AYDIN,Mustafa Serkan Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.27-46, 2020
Bu bölümde FeTeMM yaklaşımının çıkış noktaları, tanımları ve doğasından
bahsedilmiştir. Daha sonra teknolojinin farklı tanımları olduğu vurgulanmış ve
farklı tanımlar okuyucuya sunulmuştur. Ayrıca, Uluslararası Eğitim Teknolojileri
Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) tarafından ortaya
konulan ve öğrencilerin ulaşması istenen kazanımların tanımları özetlenmiştir.
Bu teorik kısımdan sonra ülkemizde gerçekleştirilen ve katılımcılara FeTeMM
eğitimi sunan toplamda 23 makale teknolojinin kullanım amacı, kullanılan güncel
teknolojiler ve çalışmaların yazarlarının alanları bakımından incelenmiştir.
Analizler sonucu ülkemizdeki çalışmaların daha çok fen eğitimcileri tarafından
gerçekleştirildiği, çalışmalarda teknolojinin daha çok araç olarak kullanıldığı ve
en yaygın olarak bilgisayarın kullanıldığı ortaya konulmuştur. Teknolojinin bir
disiplin olarak ele alındığı beş çalışmada Uluslararası Eğitim Teknolojileri Birliği
tarafından vurgulanan yetkin öğrenen, bilgiyi düzenleyen, yaratıcı tasarımcı, bilişimsel
düşünen, yaratıcı iletişimci kazanımlarının kapsandığı ancak dijital vatandaş
ve global işbirlikçi kazanımlarının vurgulanmadığı ortaya konulmuştur. Son
olarak, uluslararası alan yazında FeTeMM çalışmalarında kullanılan robotik, arttırılmış
gerçeklik uygulamaları ve üç boyutlu yazıcılar ve dijital oyunlar hakkında
kısaca bilgi sunulmuştur.