Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri


Aydın S.

Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Hüseyin Artun,Sevgi AYDIN,Mustafa Serkan Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.27-46, 2020

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Pegem Akademi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.27-46
  • Editörler: Hüseyin Artun,Sevgi AYDIN,Mustafa Serkan Günbatar, Editör
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu bölümde FeTeMM yaklaşımının çıkış noktaları, tanımları ve doğasından

bahsedilmiştir. Daha sonra teknolojinin farklı tanımları olduğu vurgulanmış ve

farklı tanımlar okuyucuya sunulmuştur. Ayrıca, Uluslararası Eğitim Teknolojileri

Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) tarafından ortaya

konulan ve öğrencilerin ulaşması istenen kazanımların tanımları özetlenmiştir.

Bu teorik kısımdan sonra ülkemizde gerçekleştirilen ve katılımcılara FeTeMM

eğitimi sunan toplamda 23 makale teknolojinin kullanım amacı, kullanılan güncel

teknolojiler ve çalışmaların yazarlarının alanları bakımından incelenmiştir.

Analizler sonucu ülkemizdeki çalışmaların daha çok fen eğitimcileri tarafından

gerçekleştirildiği, çalışmalarda teknolojinin daha çok araç olarak kullanıldığı ve

en yaygın olarak bilgisayarın kullanıldığı ortaya konulmuştur. Teknolojinin bir

disiplin olarak ele alındığı beş çalışmada Uluslararası Eğitim Teknolojileri Birliği

tarafından vurgulanan yetkin öğrenen, bilgiyi düzenleyen, yaratıcı tasarımcı, bilişimsel

düşünen, yaratıcı iletişimci kazanımlarının kapsandığı ancak dijital vatandaş

ve global işbirlikçi kazanımlarının vurgulanmadığı ortaya konulmuştur. Son

olarak, uluslararası alan yazında FeTeMM çalışmalarında kullanılan robotik, arttırılmış

gerçeklik uygulamaları ve üç boyutlu yazıcılar ve dijital oyunlar hakkında

kısaca bilgi sunulmuştur.