Minstrel Gösterilerde Siyah Klişe Tipler


Creative Commons License

Edis Z., Görmez A.

5th International Social Research and Behavioral Sciences Symposium (SADAB 2019), Tbilisi, Gürcistan, 11 - 12 Ekim 2019, cilt.1, sa.1, ss.148-154

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Tbilisi
  • Basıldığı Ülke: Gürcistan
  • Sayfa Sayıları: ss.148-154
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

On dokuzuncu ve yirminci yüzyılın ortalarında,kadar Minstrel gösterileri yaygın bir eğlence türü idi. Minstrel eğlencelerde, beyaz amerikalılar Afrika kökenli Amerikalıları genellemeler ve abartmalar yoluyla taklit etmek için siyah makyajlar içinde sahneye çıkıyorlardı. Minstrel şovların pek çoğunda şakalar, marşlar, komedi melodileri, sivri burunlu ayakkabılar ve banjo ve keman gibi enstrümanlar yer alıyordu. Minstrel gösterileri 1830'larda başlamış ve 1840- 1880 arasında ABD'de popülerlik kazanmıştır. Ülkenin hemen her tarafında minstrel grouplar ortaya çıkmıştır. Ancak İç Savaştan önce, Siyah Amerikalıların Minstrel şovlarda yer almaları yasaklandı. İç Savaş bitince, Afrikalı Amerikalılar kendi Minsterl topluluklarını kurarak bu alanda boy gösterdiler. Çok sayıda gösteride üç ana karakter yer aldı bunlar: 'Jim Crow' klişe neşeli köle, 'Mr. Tambo 'mutlu bir sanatçı ve' Zip Coon 'değişiklik peşinde koşan' Özgür siyah amerikalı tipleriydi. Çok fazla klişe vardı. Tüm karakterlerin ortak özelliği siyahları ifade etmektir. Minstrel gösterileri yirminci yüzyılın ortalarında parlaklıklığını yitirdi. Bu çalışmada, beyazlar tarafından yaratılan siyah klişe karekterlerden bazılarını inceleyerek siyah Amerikalıların yaşam tarzlarını tanımak amaçlanmıştır. Bu aynı zamanda Siyah Amerikalıların tiyatro ve sözlü edebiyatına da ışık tutacaktır.

During the nineteenth and mid-twentieth centuries, minstrel shows were a prevalent type of excitement. In a minstrel show, white entertainers were putting dark cosmetics on their faces to emulate African Americans through generalizations and exaggerations. Many minstrel shows included jokes, anthems, comedic melodies, pointed-toe shoes, and instruments like the banjo and the violin. Minstrel shows began in the 1830s and ended up popular in the U.S. from 1840-1880. There was a wide range of minstrel troupes that performed around the nation. Prior to the Civil War, Black Americans were prohibited from performing in minstrel shows. When it finished, African Americans shaped their own minstrel troupes. Many minstrel shows included three main characters: 'Jim Crow' was the cliché cheerful slave, 'Mr. Tambo' was a happy performer, and 'Zip Coon' was a free dark man attempting to 'put on an act to transcend his position. There were so many stereotypes. The common feature of all characters is the expression of the blacks. Today, we perceive that these shows were unmistakably bigot, yet lamentably, at the time, they were not frequently seen in that light. Minstrel shows lost their brightness in the mid-twentieth century. This paper aims to examine the characters created by whites in the minstrels and to recognize the lifestyle of black people. This will also shed light on the theatre and oral literature of Black Americans.