Bu çalışma ile Van iline ait yöresel yemeklerin Van ilinde faaliyet gösteren işletme menülerinde yer alma düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma tekniğinin yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile Van ilinde faaliyet gösteren 32 işletme ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşme ile yöresel yemeklerin işletme menülerinde yer bulma düzeylerinin tespiti için sorulan 14 soru ile Van ili yöresel yemeklerinin işletme menülerinde yer alma düzeylerinin belirlenmesinin yanında Van yöresel yemeklerinin, tıpkı Van Kahvaltısının ülkemizde ve dünyada sahip olduğu üne erişebilmesi için ihtiyaç duyulan faaliyet ve öneriler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma neticesinde görüşme yapılan 32 işletmeden 21’inin Van yöresel yemeklerinin en azından birine yer verdiği sonucuna varılmıştır. Van Kahvaltısının öne çıktığı çalışmada yöresel ana yemeklerin bilinirlik noktasında Van Kahvaltısı kadar ün sahibi olmamasının kenti ziyaret eden turistlerin yöresel yemekleri tercih etmemesinin temel sebebi olarak gösterilmiştir. Yöresel yemeklerin yöre halkı tarafından evlerinde yapılıyor olması işletmelerde farklı lezzetleri tercih etmelerinin temel sebebi olarak ortaya çıkmış, yöre halkı tarafından yöresel yemeklerin evlerde halen yapılıyor olmasının sürdürülebilirlik açısından önemli bir noktada olduğu sonucuna varılmıştır.
This study aimed to determine the level of inclusion of local dishes from Van in the menus of businesses operating in Van. For this purpose, interviews were conducted with 32 businesses operating in Van province with the semi-structured interview method of the qualitative research technique. With the 14 questions asked during the interview to determine the level of inclusion of local dishes in business menus, it was tried to determine the level of inclusion of local dishes of Van province in business menus, as well as the activities and suggestions needed to make Van local dishes reach the reputation that Van Breakfast has in our country and in the world. As a result of the study, it was concluded that 21 of the 32 businesses interviewed serve at least one of Van's local dishes. In the study where Van Breakfast comes to the fore, the fact that local main dishes are not as famous as Van Breakfast is shown as the main reason why tourists visiting the city do not prefer local dishes. The fact that local dishes are made by local people at home has emerged as the main reason why they prefer different tastes in businesses, and it has been concluded that the fact that local dishes are still made at home by local people is an important point in terms of sustainability.