Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sa.63, ss.72-88, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı marka
konusunda 2020-2023 yıllarında yayımlanan doktora tezlerinin araştırma
modellerini incelemektir. Bu amaçla YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından
alınan doktora tezlerinin içerik analizi PRISMA 2009 Akış Diyagramı
kullanılarak yapılmıştır. Değerlendirilen 85 doktora tezinden elde edilen
ikincil veri kaynakları VOSviewer ve UCINET programları kullanılarak analiz
edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda marka kavramları üzerine yayımlanan
doktora tezlerinin araştırma modellerinde toplam 40 marka kavramı
değerlendirilmiştir. İlgili tezlerin araştırma modellerinde tüm yıllarda benzer
bazı marka kavramlarının değerlendirildiği görülmektedir. Marka sadakati, marka
denkliği, marka imajı, marka kalitesi, marka güveni, marka memnuniyeti, marka
deneyimi, marka farkındalığı, marka tutumu ve marka aşkı, tezlerin çoğunda
değerlendirilen yüksek bağlantı gücüne sahip ortak motor yapılardır. Ancak
doğrudan bağ sayısı ve özvektör değerleri daha fazla olan marka sadakati, marka
güveni, marka kalitesi, marka denkliği ve marka imajı kavramları önde gelen
aktörlerdir. Araştırmanın sonuçları tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to
examine the research models of doctoral theses published on brands subject in
2020-2023. For this aim, the content analysis of the doctoral theses retrieved
from the database of the YÖK National Thesis Centre was carried out using
PRISMA 2009 Flow Diagram. Secondary data sources obtained from 85 doctoral
theses evaluated were analyzed using VOSviewer and UCINET programs. As a result
of the analyses, a total of 40 brand concepts were evaluated in the research
models of doctoral theses published on brand concepts. It can be seen that some
similar brand concepts have been evaluated in the research models of relevant
theses in all years. Brand loyalty, brand equity, brand image, brand quality,
brand trust, brand satisfaction, brand experience, brand awareness, brand
attitude and brand love are the common motor structures with high link strength
that are evaluated in most of the dissertations. However, the concepts of brand
loyalty, brand trust, brand quality, brand equity and brand image, which have a
higher number of direct ties and eigenvector values, are the leading actors.
The results of the study are discussed and implications are provided.