9. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ


Creative Commons License

ASLAN M., CAMUŞCU K., AYDIN F., YAĞIZEL Ö.

Trakya Eğitim Dergisi, cilt.13, sa.2, ss.1219-1233, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 13 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.24315/tred.1132871
  • Dergi Adı: Trakya Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1219-1233
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programının Tyler’ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada ardışık açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Van ilinde bulunan iki fen lisesi, bir Anadolu lisesi, iki imam hatip lisesi ve iki meslek lisesinde öğrenim gören 402 dokuzuncu sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin derslerine giren 7 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, ANOVA, bağımlı gruplar t-testi; nitel verilerin analizi için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda genel anlamda, programın etkili olduğu söylenebilir. Lise türü açısından bakıldığında ise kazanımlara ulaşma düzeyinde farklılıklar olduğu; fen lisesi öğrencilerinin bütün kazanımlara ulaştığı, imam hatip lisesi öğrencilerinin dört, meslek lisesi öğrencilerinin iki ve Anadolu lisesi öğrencilerinin sadece bir kazanıma ulaştıkları ortaya çıkmıştır.
The aim of this study is to evaluate 9th grade English curriculum applied in Turkey by Tyler’s Objective Based Evaluation Model. The sequential exploratory mixed method design was used in the research. The study group of the research consists of 402 ninth grade students studying in 2 science high schools, 1 Anatolian high school, 2 Imam hatip high school and in 2 vocational high schools along with 7 English Language teachers who attend these students' lessons in Van province in the 2018-2019 academic year. An achievement test, and a semi-structural interview form were used as the data the collection tools. In the analysis of quantitative data, the descriptive statistics, ANOVA, and paired samples t-test were performed, and descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data. As a result of this study, it can be said that the curriculum is effective. In terms of high school type, it is seen that there are differences in the level of reaching the learning outcomes. It has been revealed that science high school students have achieved all the outcomes, imam hatip high school students have achieved four, vocational high school students have achieved two, and Anatolian high school students have achieved only one outcome.