Uluslararası Vizyon Van Kongresi, Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.239
Bu çalışmada son yıllarda popüler olan ters yüz öğrenme modeli kullanılmıştır. Çalışmanın amacı “Üstün
yetenekli öğrencilere matematik öğretimi” dersini ters yüz öğrenme modeli ile deneyimleyen ilköğretim matematik
öğretmen adaylarının görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni ile tasarlanan
bu araştırma, 14 hafta boyunca bir devlet üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim
gören 28 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmış ve veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Öğretmen adayları yaşadıkları deneyim sonucunda; ters
yüz öğrenmenin tanımına, modelin güçlü ve zayıf yönlerine, modelde öğretmen ve öğrenci rollerine, ters yüz
öğrenme ile geleneksel öğrenmenin karşılaştırılmasına ilişkin görüşlerini dile getirmişlerdir. Öğretmen adayları
modelin güçlü yönü olarak en çok derse hazırlıklı gelme, ders içinde etkinliklere aktif katılma durumuna, zayıf
yönü olarak da fazla zaman alması ve teknolojik yetersizlikler olması halinde ders içeriğine erişim sorununa vurgu
yapmışlardır. Bu modelde; öğretmenlerin rehber olma rolünün, öğrencilerin ise hem ders öncesinde hem de ders
içinde daha fazla sorumluluk üstlenme rolünün ön plana çıktığı belirtilmiştir. Geleneksel modelle
karşılaştırıldığında ters yüz öğrenmenin derse ayrılan süreyi genişletmesi sebebiyle daha esnek bir ortamda, daha
verimli ve kalıcı öğrenmeler sağladığı, grup çalışmasını gerektirdiğinden akran öğrenmesini teşvik ettiği ve derse
yönelik ilgiyi arttırdığı işaret edilmiştir.