Tıp Fakültesi Klinikleri, cilt.6, sa.1, ss.61-67, 2023 (Hakemli Dergi)
Amaç: Bu çalışmanın amacı Van YYÜ Tıp Fakültesi bünyesinde; Anatomi dersinin
işleyişi ve tıp fakültesi dönem 1-6 öğrencileriyle özellikle son 2 yılda geçirilen
pandemi süreci de düşünülerek Anatomi eğitim süreci ve yeterliliğinin ölçmedeğerlendirmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın amacına uygun olarak 24 soru içeren Anatomi
Dersine İlişkin Tutum Ölçeği, 351 öğrenciye çevrimiçi (online) olarak uygulanmıştır.
Ölçekte; ‘Hiçbir Zaman’, ‘Nadiren’, ‘Bazen’, ‘Sık sık’ ve ‘Her zaman’ seçeneklerini
içeren 5’li likert tipinde 24 soru bulunmaktadır. Her zaman: 1’, ‘Sık sık: 2’, ‘Bazen:
3’, ‘Nadiren: 4’, ‘Hiçbir zaman: 5’ olarak derecelendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin sorulara toplamda verdikleri cevaplar baz alınarak Anatomi
dersine ilgilerinin ve Anatomi eğitimine karşı tutumlarının; %1,4’ünün düşük
düzeyde %38,2’sinin orta düzeyde ve %60.4’ünün ise yüksek düzeyde olduğu görülür.
Anatomi Tutum Ölçeği” puan ortalaması ise 92,07±14,43 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Anatomi eğitiminde geleneksel yani maket, kadavra, kemik gibi materyallerle
yüzyüze eğitimin daha etkili ve daha kalıcı olacağı ama yeni teknolojik eğitim
şekillerinin de öğrenciler için yararlı ve cazip olabileceği saptanan çalışmanın
sonucunda Anatomi eğitiminin; hekimlik mesleği ve özellikle ileride seçilebilecek
cerrahi branşlar açısından birebir uygulamalı şekliyle daha efektif ve kalıcı olacağı
düşünülmüştür.