PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2020
Dünya genelinde teknolojinin
fenle buluşarak akıl almaz bir şekilde ilerleme göstermesi insanların yaşam
standartlarını arttırmaktadır. Eğitim sistemimizi öğretmen merkezli yapıdan kurtarıp
öğrenci merkezli öğretim yapabilen, çağa ayak uydurarak teknolojik gelişmeleri
takip edebilen ve fen ile teknolojiyi buluşturabilen öğretmenlerin yetiştirilmesi
hedeflenmektedir. Öğretmenlerin bu şekilde yetiştirilmesi öğrencilerin bilimsel
bilgiyi kullanabilme ve teknoloji ile feni entegre edebilme becerilerini
geliştirme anlamında önemli bir değişkendir. Ülkemizde de özellikle son yıllarda fen ve
teknolojinin kesiştiği güncel yaklaşımlar temel alınarak eğitim ve öğretim yapılmaya
başlanmıştır.
Bu bağlamda, bu kitapta
yer alan 18 bölümde teknoloji ve fenin kesişme noktasında ihtiyaç duyulan teorik
bilgiler detaylı bir şekilde okuyucu ile paylaşılmıştır. Ayrıca, alanında uzman
akademisyenler tarafından uzun uğraşlar sonucu ortaya konan bu ürün; öğretmen
eğitimcileri, öğretmenler, öğretmen adayları ve lisansüstü öğrenciler için
zengin bir içeriğe sahiptir. Kitapta, özellikle son dönemde dikkat çeken ve
güncel konulardan olan “ FeTeMM Yaklaşımı Uygulamalarında Teknoloji Kullanımı”,
“Fen Eğitimi Araştırmalarında Sanal Gerçekliğin Tarihsel Serüveni”,
“Robotik ve
Fen Öğretimi”, “Teknoloji
Destekli Argümantasyon”, “Nanoteknolojinin Hayatımızdaki ve Fen Eğitimindeki
Yeri”,
“Yapay
Zekâ, Blokzincir ve Fen Öğretimi” ve “Artırılmış Gerçeklik ve Fen
Öğretimi” gibi bölümler yer almaktadır. Bu bölümlerde; bahsedilen yeni teknolojilerin
fen öğretiminde kullanımı hakkında detaylı bilgiler ve bu teknolojilerin
kullanımı ile fen alan eğitiminde gerçekleştirilen araştırmaların sonuçları
sunulmuştur. Fen öğretimi ile teknolojinin buluşma noktasına farklı bir bakış
açısı kazandıracağına inandığımız bu kitap, fen öğretiminde teknolojinin
entegrasyonun da daha da ileri götürülmesine de katkı sağlayacaktır. Kitabın fen
öğretimine ve okuyuculara katkı sağlaması dileğiyle…