2nd International Conference on Scientific and Academic Research, Konya, Türkiye, 14 - 16 Mart 2023, cilt.1, ss.168-173
Bu
çalışmanın amacı, marka aşkının ağızdan ağıza iletişim üzerindeki dolaylı
etkisinin marka sadakati aracılığıyla incelemenin yanında marka aşkının marka
sadakati ve ağızdan ağıza iletişim üzerindeki ve marka sadakatinin ağızdan
ağıza iletişim üzerindeki doğrudan etkilerinin araştırılmasıdır. Çalışmanın
evreni Türkiye’de yaşayıp, çalışmada gösterilen markayı tanıyanlardan
oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise kolayda örnekleme yöntemiyle ulaşılan
252 kişidir. Örnekleme online anketlerle ulaşılmıştır. Verilerin analiz
edilmesinde yapısal eşitlik modellemesinden faydalanılmıştır. Elde edilen
sonuçlara göre marka aşkının marka sadakati aracılığıyla ağızdan ağıza iletişim
üzerinde dolaylı etkisi vardır. Marka aşkının ağızdan ağıza iletişim ve marka
sadakati üzerinde doğrudan olumlu etkisine de rastlanmıştır. Marka sadakati ise
ağızdan ağıza iletişimi doğrudan ve olumlu etkilemiştir. Bir hazır giyim
markası ele alınarak gerçekleştirilen bu çalışmada marka aşkının şirketler için
oldukça önemli bir faktör olduğu anlaşılmaktadır. Şirketlerin hedef kitlelerine
yönelik uygun faaliyetlerle markalarına duygusal bir bağlılık oluşturabilecekleri
ve sosyal sorumluluk çerçevesinde hareket ederek insanların kalplerinde iyi bir
yer edinebilecekleri düşünülmektedir. Özellikle toplumlarla, toplumların zor
zamanlarında yanlarında olan markalar aralarında duygusal bir bağ oluşması veya
güçlenmesi beklenmektedir.
The
aim of this study is to examine the indirect effect of brand love on word of
mouth communication through brand loyalty, as well as to investigate the direct
effects of brand love on word of mouth and brand loyalty and brand loyalty on
word of mouth. The population of the study consists of those who live in Turkey
and know the brand shown in the study. The sample of the study is 252 people,
reached by convenience sampling method. The sample was reached through online
surveys. Structural equation modeling was used to analyze. According to the
results obtained, brand love has an indirect effect on word of mouth
communication through brand loyalty. A direct positive effect of brand love on
brand loyalty and word of mouth was also found. Brand loyalty has a direct
positive effect on word of mouth. In this study, which was carried out by
considering a ready-made clothing brand, it was understood that brand love is a
very important factor for companies. It is thought that companies can create an
emotional commitment to their brands with appropriate activities toward their
target audiences and that they can gain a good place in people's hearts by
acting within the framework of social responsibility. It is expected that an
emotional bond will be formed or strengthened, especially between societies and
brands that stand by them in difficult times.