Turizm Sektöründe Mobil Pazarlama


Creative Commons License

Çelik Z., Aydın İ.

Turizm Pazarlamasında Dijital Dönüşüm, ÖZDEMİR OSMAN, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.105-118, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Gazi Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.105-118
  • Editörler: ÖZDEMİR OSMAN, Editör
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Mobil teknolojiler, turizm sektörünü önemli ölçüde şekillendirmiş büyük ölçüde mobil hâle getirmiştir. Turizm sektöründeki hizmet sağlayıcılar, işletme ve veya marka tanıtımını yapmak, kişiselleştirilmiş hizmet sunumu yapmak, turist memnuniyetini zenginleştirmek ve turistlerin olumlu geri bildirimlerde bulunmalarını sağlamak gibi amaçlar için mobil teknolojilerden yararlanmaktadır. Buna karşılık potansiyel turistler tarafından mobil teknolojiler, seyahat öncesi gerçek zamanlı olarak bilgiye hızla ulaşmak, daha iyi kararlar almak ve en yüksek kalitede hizmetleri deneyimlemek için kullanılabilmektedir. Bu bağlamda turizm sektöründe mobil cihazlar kablosuz internet ile birlikte, dünya çapında mobil pazarlama faaliyetlerinin uygulanması için kayda değerdir. Dolayısıyla kitabın bu bölümünde mobil teknolojileri, mobil turizm ve mobil pazarlama açıklanırken akıllı turizm sektöründe mobil pazarlamanın önemine dikkat çekilmektedir.