THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES, cilt.Winter II, sa.62, ss.205-212, 2017 (Hakemli Dergi)
Öz
Eğitim yaşam boyu devam eder. Ancak örgün öğrenme içinde ki eğitimin daha verimli ve kaliteli olması; bitmek bilmeyen araştırmaları içerir. Genellikle de araştırma-lar istatiksel verilerden hareketle yapılır, revize yoluna gidilir. Birey hayatın içinde eği-timini alır ancak okul formatında bir takım iletişim sorunlarıyla karşılaşabilir. Bu ba-kımdan yeni ve yaşayan çözümlemeler gereklidir. Bu çözümlerin uygulanabilirliği ise çözümün; yaşamla bağını ortaya koyar. Yaşamayan çözüm sonuç vermez. Sanat özellikle yaşamı bir yönüyle taklit ettiği için en uygun öğrenme çözümlerinden biridir de. Sanat-sal olanı eğitim ve öğrenme sürecinde nasıl ve nasıl kullanmak gerektiği birey özellikleri ve eğitimin amacında yatar. Bu veriler ışığında kültürel yapıda düşünülerek sanatı nasıl kullanmamız üzerine araştırmalar yapılmakta ama yetersiz kalmaktadır. Sanat eğitimin-den ziyade sanatı öğrenme aracı olarak nasıl her birey için kullanılması gerektiği üzerine çalışmalar yapılmalıdır. Bu bakımdan elde edilen verilerin kitlesel değil, bireysel gerek-likleri üzerine çalışmalar gerekir. Bu tarz çalışmaların nüfus dinamiği göz önüne alındı-ğında uygulanabilirliği sorunsaldır. Ancak belki özel eğitimde, ya da gerekliliği zorunlu olan özel sınıflarda uygulanabilirliği vardır. Sanatın iyileştirici yanı test edilmiş bir ger-çekliktir. Özellikle bedensel yeterliliği olan bireylerin icra etmesi kolaydır. Ancak Beden-sel engelli bireyler için uygulamada fiziksel tedaviler yanında çözümler üretip, bu yolla iyileşmelerinde bir alternatif olarak sunulabilir. Fiziksel tedavilerin bireyin iç dünyasına girmesi sanatsal olanla da kolaylaştırılabilir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sanat Çalışmaları, Öğrenme İlişkisi