Sanat Eğitimi Dergisi, vol.10, no.1, pp.12-30, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Keman eğitimi alan veya keman eğitiminin başlangıç aşamasında olan bireylerin uzun süren çalışmalarından sonra
öğretmen kontrolü dışında soyut kavramları kavrayacakları ve öğrendiklerini kalıcı olarak pekiştirecekleri yardımcı
materyallere ihtiyaç duyacağı düşünülmektedir. Öğrencilerin yaşadıkları problemleri çözebilecek, bireyin de kendi
kendine kullanabileceği yardımcı materyaller günümüzde farklı seçeneklerde bulunmaktadır. Keman eğitimine katkı
sağlaması ve hedeflenen davranışların kolayca öğrenilmesi açısından bu materyallerin bir araya getirilerek keman
öğrencileri ve eğitimcileri ile buluşturulması araştırmanın çıkış noktası olmuştur. Bu yoldan hareketle araştırmada
keman eğitiminde kullanılan yardımcı materyalleri sınıflandırıp bir araya getirmek ve açıklamak amaçlanmıştır.
Araştırma keman eğitiminde kullanılan yardımcı materyaller ile ilgili betimsel bir çalışma olup; araştırmanın
yürütülmesinde nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasına
yönelik araştırmacıların ulaşabildiği makale, dergi, internet tarayıcısı, müzik kitapları ve tez çalışmalarından
yararlanılmıştır. Elde edilen veriler neticesinde materyaller keman tutuşu, arşe (yay) tutuşu, sol el tutuşu, ritim
öğretimi, arşe ve tuşe üzerinde kullanılan yardımcı materyaller olmak üzere altı ayrı grupta incelenmiştir. Her materyal
kendi grubu içerisinde görsel alıntılarla gösterilmiş ve açıklanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda materyallerin
etkinliliğinin öğrenci grubundan oluşan bir örneklem ile ölçülmesinin yararlı olabileceği önerilmiştir.