Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Olumlu Fiyat Algısının Satın Alma Tercihine Etkisi


Creative Commons License

Saydan R., Aydın İ., Çelik Z.

4th International Conference on Engineering, Natural and Social Sciences, Konya, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2024, ss.428-431

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.428-431
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzün bilişim teknolojileri ve ulaşım olanakları sayesinde coğrafi işaretli ürünler insanlar tarafından daha fazla bilinmekte ve satın alınmaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki coğrafi işaretli ürünlere yönelik olumlu fiyat algısının satın alma tercihi üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’de yaşayanlara online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yaşayanlar oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi 130 kişiden meydana gelmektedir. Sosyal medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır. Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Coğrafi işaretli ürünlere yönelik olumlu fiyat algısının satın alma tercihi üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu beklenmeyen sonucun coğrafi işaretli ürünler için talebin fiyat elastikiyetinin düşük olmasından kaynaklı olduğu düşünülmektedir.