4th International Conference on Engineering, Natural and Social Sciences, Konya, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2024, ss.428-431
Günümüzün
bilişim teknolojileri ve ulaşım olanakları sayesinde coğrafi işaretli ürünler
insanlar tarafından daha fazla bilinmekte ve satın alınmaktadır. Bu çalışmanın
amacı Türkiye’deki coğrafi işaretli ürünlere yönelik olumlu fiyat algısının
satın alma tercihi üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’de
yaşayanlara online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yaşayanlar
oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi 130 kişiden meydana gelmektedir. Sosyal
medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır.
Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin
analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Coğrafi işaretli ürünlere
yönelik olumlu fiyat algısının satın alma tercihi üzerinde herhangi bir
etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu beklenmeyen sonucun coğrafi
işaretli ürünler için talebin fiyat elastikiyetinin düşük olmasından kaynaklı
olduğu düşünülmektedir.